הקדמה

עמוד:12

הזוגיות נוצרה במהלך ההיסטוריה כפתרון חיוני לצרכיהם של בני כל תקופה . בתקופתנו הדינמית , הרבגונית , הטכנולוגית והמבלבלת חשוב להבין את הזוגיות כשהיא משולבת במיניות ולהאיר את המפגשים שאנשים מקיימים ביניהם : כיצד נשים וגברים מתקשרים כיום כדי לממש מין בדרגות שונות של מחויבות עד בניית תא זוגי ומסגרת משפחתית . בבסיסה המיניות הביאה לזוגיות , בחיפוש שותפות לצורך יצרי , תוך סיפוק צרכים אישיים נוספים , או תוך העלמת עין וספיגת פגיעות הדדיות – כדי לקיים אותה . המין משמש לעונג אבל גם להשגת מטרות אחרות : בילוי , בן זוג , ביטחון עצמי וכלכלי ; המחויבות לקשר יכולה להחיות או לעקר חיוניות ותשוקה בזוגיות של גבר ואישה או בבני זוג חד מיניים השותפים לתא ולמסגרת . נראה , אם כן , שאנשים בזמננו מבולבלים ביחס למיניות של עצמם ובמופע שלה במשפחה ובחברה , ונדרש מצפן לכל אדם כדי להעלים את המסתורין , המבוכה וההתרסה סביבה ולכוון את המיניות לאורח חיים טבעי וברור . ילדים , נוער , צעירים פנויים , זוגות והורים , אנשים בטווח גילים שהולך ומתרחב – כולם זקוקים להדרכה בלי הסמקה . המין בזמננו הפך לצורה של בילוי : גם נשים וגם גברים יוזמים סקס , מחפשים פורקן ועונג , מדברים על מין ומפרגנים אותו לעצמם ולזולתם במפגשים מזדמנים או בשיח וירטואלי ברשתות החברתיות ובהפצת תמונות , בחשיפה לשיח מופגן במדיה והזמנה להתנסויות מכל סוג . המדיה מכניסה את המין לעולם שבו מצויים מבוגרים , מתבגרים וילדים . אלא שהמין כיום מתנהל בטווח שבין גבולות פרוצים ביחסים ובשימוש בגוף – לבין פוריטניות של בני זוג ושל הורים כלפי ילדיהם . אין מילים למעשים – עושים ולא מדברים ( בין בני זוג משני המינים ) . צעירים הולכים לאיבוד במבוך הזוגיות , כשקשה להתקדם מ ' זיון ' לקשר ואינטימיות , וישנן אידיאולוגיות הקוראות למיניות רבגונית ( שיכולה להיות פוגענית ); בזוגיות – יש מבוכה ובושה , מצבורי תסכול , מקלטים בחולי , בגידה ותפקודיות פרקטית אך ריקה ; בהורות בולטים מבוכה ורצון להתעלם ולעבור הלאה . רק כשמתמקדים בהתחברות המינית שבזוגיות – נותנים מקום להיבט אנושי חשוב שמתדלק חיפוש אחר שותף או שותפה בחיים , אך זוכה בדרך כלל להתייחסות טכנית , גסה מלגלגת , או להתעלמות ומבוכה .

פרדס הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר