הקדמה

עמוד:14

והמתבגר כסובייקט יחליף את מושג ' הסמכות ההורית ' , ואילו המשא ומתן הבין סובייקטיבי ותפקיד ההורה כסובייקט / כמבוגר אחראי יחליפו את מושג ' הגבולות ' . ההורה האחראי יברר וישוחח עם ילדו וביחד יקבעו פני הדברים , לא מגבילים בשרירות לשמה . מושגי הסובייקט והאובייקט ישמשו לדיון בסוגיות של הדדיות ואחריות הורית , כשההורה נותן מרחב ונוטל אחריות . ידובר על פיתוח יכולת הורית כפולה ובו זמנית להשתתף ולגונן כאחד , ועל הצורך והיכולת ההדדיים של הורים וילדים להכיר בסדר משפחתי ראוי . ( בעקבות מיטשל , , 1993 בנג ' מין , . ( 2004 הסובייקט בעל הגוף ( : ( Embodied Self ; Embodied Subject הבעלות הגופנית שלנו מוצגת כחלק אינטגראלי ממי שאנחנו – כנשים וגברים , כבני זוג וכהורים ; ניתן את הדעת על הפיתוי ההורי להפוך דרך העיסוק הגופני והחומרי – לצרכנים בהורות בכלל וביחס אל הילד בפרט . ( בעקבות ירום , . ( 2013 , 2010 בעקרון , כדי לא ליגע את הקורא בז 'רגון מקצועי ולהימנע ממנו עד קצה גבול היכולת – בחרתי במקרים רבים להשתמש במושגי הילד או ההורה כישות , כישות בפני עצמה , כאדם , כאדם בפני עצמו , כאישיות וכשותף . הפנמות הוריות : בספר מוצגת רוח העבר כדי להכיר בהפרעות שהיא מייצרת דרך ההפנמות ההוריות , דרך הצגת הקונפליקט בין ההפנמות ההוריות והאופציות בהווה , דרך מושגי הקונפליקט והחשש משינוי וקיומה של זהות מופנמת שמשתלטת . ברכת דרך : הפרויקט ההורי שאני מציעה אינו קל משום שהוא מזמין בחינה עצמית כדרך הורית ראויה . אך נראה לי שהורים שלימדו עצמם לנהל שיח הדדי המתקיים כבר בין הורים לילדיהם , לעומת הדיבור החד כווני בעיקרו שעליו הם גדלו יוכלו לעשות עוד צעד אחד קדימה . לכל מי ששואל : הדמויות בספר הן דמיוניות המאפיינות דמויות ממשיות .

פרדס הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר