פתח דבר

עמוד:5

פתח דבר שונית רייטר , עירית קופפרברג , יצחק גילת המפגש בין תלמידים ובוגרים עם צרכים מיוחדים לבין עמיתיהם ה " רגילים" הוא מקור בלתי פוסק לשאלות ולתהיות בקרב הקהילייה המקצועית העוסקת בחינוך בכלל ובחינוך המיוחד בפרט . הגישות השונות לגבי הדרך הרצויה לעצב מפגש זה והשינויים המתחוללים במדיניות הנוגעת לחינוך המיוחד מעידים על הצורך לאסוף ראיות מחקריות אשר יספקו את התשתית לגיבוש מדיניות עקרונית ויעלו רעיונות לפיתוח וליישום של תכניות ממשיות המיועדות לשפר את רווחתם של אנשים עם צרכים מיוחדים . המכללות לחינוך ממלאות תפקיד חשוב וייחודי בשדה החינוך המיוחד . הן נמצאות בצומת שנפגשות בו תפיסות עולם , תאוריות , שיטות הוראה ופרקטיקות של עבודה עם ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים . המפגש הזה מדרבן עריכת מחקרים שבוחנים שיטות ופרקטיקות קיימות וחדשניות ומסייע להגיע לתובנות חדשות על אודות התחום המורכב והמתפתח ללא הרף . היוזמה לכתיבת הספר הנוכחי צמחה במכללת לוינסקי לחינוך , וחלק גדול מן הכותבים הם אנשי סגל במכללה , העוסקים בתחום החינוך המיוחד בהוראה , בפרקטיקה ובמחקר . הספר מצטרף בכך לתרומה רבת שנים של מכללת לוינסקי לחינוך בתחום הכשרת מורים וגננות למערכת החינוך המיוחד בישראל . הוא נותן ביטוי לפעילות מחקרית שהשתלבה בשנים האחרונות עם ההוראה והתרחבה מאוד בעקבות הפעלת תכנית הלימודים לתואר שני בחינוך מיוחד . במהלך כתיבת הספר החלטנו להרחיב את היריעה המוצגת בו מעבר לשדה החינוך ולכלול בו גם עבודות מחקר שעוסקות בסוגיות נוספות שנוגעות לבוגרים עם צרכים מיוחדים . הספר פורש בפני הקורא מגוון רחב של מחקרים על היבטים שונים של ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים , שכולם מתכנסים יחד תחת המושג " הכלה " . אנו מאמינים שהספר עשוי לעניין כל אדם שנפגש עם עולמם של ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים . אנשי מקצוע שעוסקים בשדה החינוך המיוחד עשויים למצוא בספר ידע תאורטי עדכני ולהיחשף למגוון שיטות עבודה עם תלמידים וסטודנטים עם

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר