[1] הקדמה: מסעות טרנס–אטלנטיים

עמוד:14

להשיג " אובייקטיביות בתנועה ... זכור לי שחוויתי רגשות והמולה פנימית בזמן ביצוען של אותן יצירות מוקדמות דדוקטיביות , שיטתיות , עצורות " ( Goldberg . ( 6 : 1991 סוזן זונטג גורסת : משמעות ההשקפה שהמחול אינו אמור להביע רגש אינה כמובן התנגדות לרגש . ואלרי מגדיר את השיר בתור מכונה הפועלת ליצור רגש פואטי מובחן : היא אינה " מביעה ” רגש , היא שיטה ליצירתו . ( 103 : 1983 Sontag ) לפיכך , כהרחבה לדבריו של בירינגר שצוטטו לעיל , הרעיון שבאוש או בראון יכלו להפריד רגשות מצורות מופרכת בעליל . תיאוריה של מחול מודרניסטי ושל מחול פוסטמודרני למצוא קרקע משותפת כזאת בין המחול האירופי לאמריקאי פירושו לחרוג בצורה רדיקלית מתפיסת המחול הפוסטמודרני שפותחה בידי סאלי ביינס . לפי תפיסתה , היה המחול הפוסטמודרני " תופעה שהוגבלה כמעט רק לארצות הברית " ( ביינס , ( 44 : 2010 בביצוע כוריאוגרפים אמריקאים שפרצו דרך באמצעות " תגובת נגד לאקספרסיוניזם במחול המודרני , שקשר בין התנועה לרעיון ספרותי או לצורה מוזיקלית " ( שם : . ( 69 בדיוק את זה , לדעת ביינס , לא הצליחה פינה באוש לעשות . מבחינת ביינס , העבודה של באוש " אקספרסיוניסטית ולא אנליטית , " ונדמה שהיא מושפעת " יותר מתיאטרון אימג ' יסטי אוונגרדי ופחות ממסורת המחול הגרמנית או האמריקאית " ( שם : . ( 45 או שביינס לא הייתה מודעת להשפעתם של יוס ושל טודור על עבודתה של באוש ולתקופה שהיא בילתה עם טיילור , סנסרדו ופויר , או שהיא לא הצליחה לעמוד על הזיקה של כל אלו לכוריאוגרפיה של באוש . על מנת להתוות את התפתחות המחול הרדיקלי הנסייני משני צדי האוקיינוס האטלנטי , אין לי ברירה אלא לחלוק על הערכת עבודתה של באוש בידי ביינס ולקרוא תיגר על האמונות בקשר לייחודיות ולבלעדיות של המחול הפוסטמודרני של ארצות הברית .

הוצאת אסיה


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר