תוכן העניינים

עמוד:2

כמעבר לדיבור ; 134 ב . ‘ כאן ' : יכולת וכורח . 1 : 136 הגדרה . 2 ; 137 הדרך . 3 ; 138 ‘ כאן ' כמקום המפגש בין האמונה לבין המעשה ; 142 ג . ה ' עכשיו ' של קיום המצווה של היהודי . 1 : 146 אתנחתא מתודולוגית : על הניסיון לבטא את הבלתי – ניתן – לביטוי . 2 ; 147 היום . 3 ; 149 עדיין . 4 ; 151 עדיין לא 153 חלק שני המשגות מחודשות בשיח ההלכתי פרק ה : ההלכה כמערכת אנושית 159 א . ' כאן ' : מרכזיותה של נקודת המבט של החכם . 1 : 161 מחלוקת על מחלוקת . 2 ; 163 אתנחתא מתודולוגית : אמצעים ספרותיים כביטוי לעמדה ערכית . 3 ; 166 חלקי באמת : מחלוקת כאידאל . 4 ; 170 מחלוקת הרמב "ם והרמב " ן על מחלוקת . 5 ; 175 מחלוקת כעדות למרכיב הזמן ; 179 ב . ‘ עכשיו ' : ניסיונם של חז " ל להשריש את ההלכה בהווה . 1 : 180 ‘ היום ' ולא ‘ השעה' . 2 ; 181 ‘ לא תסוּר מן הדבר אשר יגּידוּ לך ימין וּשׂמאל ' : עיגון המפעל הרבני בכתובים . 3 ; 182 טשטוש הגבול בין התורה שבכתב לבין התורה שבעל פה 186 פרק ו : ההתנגדות לשלחן ערוך 202 א . רקע היסטורי : הפלפול והספרות ההלכתית המקצועית ; 206 ב . הטיעונים כנגד הקודיפיקציה . 1 : 208 בחזרה אל התלמוד . 2 ; 208 התורה שבעל פה שבפיו של הפוסק . 3 ; 214 מנהג המקום וקדימות המעשה 223 פרק ז : העברה כחלק מעבודת ה ' 229 א . דברי מבוא : הספרות החסידית , משנת רוזנצווייג ואסכולת איזביצא / ראדזין ; 231 ב . מקורות חז " ליים לאי – ציות לנורמה . 1 : 236 בירור מושגי . 2 ; 237 הסוגיות המרכזיות במגמה התאולוגית ; 239 ג . המצווה ונאמנות לתורה ולאל . 1 : 243 קיומה של מסגרת נאמנות רחבה מן המצווה ; 243 . 2 המצווה ורצון האל . 3 ; 245 תפקידיה המתמשכים של המצווה ; 252 ד . בין היצר הרע ליכולת . 1 : 260 טיהור היצר הרע . 2 ; 260 מובנו החדש של החטא 263 סיכום 267 רשימת מקורות וקיצורים 273 מפתחות 291

הוצאת אוניברסיטת בר אילן


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר