פתח דבר

עמוד:13

הוא מסופר בעל פה ומובא למסגרות טיפוליות שונות ולמטרות מגוונות . הסיפור המובא לטיפול נבחר בהתאם לנושאים ולקונפליקטים שבהם עוסקים הקבוצה או המטופל , מתוך תפיסה שלפיה הסיפור יאפשר לעסוק בחומרים שבהם המטופלים מתקשים לגעת במישרין . העיסוק בסיפור , בדמויות , במניעיהן ובעלילה , כמו גם בתחושות , ברגשות , בזיכרונות ובמחשבות המתעוררים אצל המטופלים תוך כדי הקשבה לסיפור – מייצר שיח העוקף הגנות ומאפשר נגיעה בתכנים שקשה לבטא . עם זאת , קשה למצוא סיפורים המתאימים לטיפול ולתהליך הטיפולי . במהלך עבודתי כביבליותרפיסטית במחלקה פסיכיאטרית , כשלא מצאתי סיפור מן המוכן , חיברתי סיפור ריפוי משלי . עם הזמן פיתחתי תבנית , ובאמצעותה התחלתי לכתוב סיפורי ריפוי לטיפול באופן שיטתי . עיגנתי את הסיפורים בתרבות שבטית עממית מסוימת ; למדתי את ההיסטוריה , המנהגים , אורחות החיים , המושגים והשמות הקשורים לתרבות זו , ורקמתי עלילה על רקע אמין . כמו כן פיתחתי מודל מובנה לבחינת ההתאמה של סיפור שנבחר עבור הטיפול המסוים , לניתוחו ברבדים שונים ולהכנתו להבאה למפגש הטיפולי . בספר זה אני מבקשת לפרסם את הסיפורים שכתבתי , להציג את המודל להכנתם לטיפול ולהראות את הפוטנציאל הטיפולי הגלום בהם , במטרה להעשיר ביבליותרפיסטים ומטפלים מדיסציפלינות אחרות , ולהעמיד לרשותם שק של סיפורי ריפוי . ניסיתי סיפורים אלה במחלקות אשפוז , בטיפולים פרטניים בקליניקה , בהדרכות ובהדרכה על הדרכה . ברצוני להביא את הסיפורים שכתבתי ולהמחיש את דרכי העבודה אתם באמצעות דוגמאות מווינייטות טיפוליות והדרכתיות .

פרדס הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר