הקדמה

עמוד:12

שיווק ופרסום הבקיאים בעולם הצרכנות הישראלי ; השני , של פעילים בכל אחת מהסוגיות המנותחות בהרחבה בספר . בקרב היזמים רואיינו בעלי תפקידים שונים ( כגון מנכ " ל , דובר , חברים בוועד המנהל , רכזים , מנהלי פרויקטים ופעילים ברמות שונות ); בקרב אנשי העסקים רואיינו בעלי חברות ונושאי תפקידים בכירים ( דוגמת מנכ " ל , סמנכ " ל שיווק או דובר ) . יחד , נוצר מאגר נתונים המאפשר בירור מעמיק של רציונל הפעולה של כל אחד מהשחקנים והבנה טובה יותר של ההיבטים הפוליטיים של הזירה הצרכנית . הספר בנוי משבעה פרקים . בפרק הראשון נסקרת הספרות שעל בסיסה פותחה המסגרת המושגית ( התיאורטית ) העומדת במרכז הספר . הפרק פותח בהצגה של שלושת הגורמים המבניים שלאורם מתפתחת הצרכנות הפוליטית בישראל : משבר הדמוקרטיה וחולשתה של הפוליטיקה הפורמלית ; הגלובליזציה והתהוותה של חברת הצריכה ; השינויים הערכיים של העשורים האחרונים . בהמשך הפרק נרחיב בנוגע לתופעת היזמות והשפעתה על עיצוב המדיניות הציבורית ונבחן את הצרכנות הפוליטית תוך עיגונה בהיסטוריה הצרכנית של ישראל . הפרק מסתיים בדיון באחריות החברתית בהקשר המקומי והבינלאומי . הפרק השני מוקדש להצגת המסגרת המושגית שלאורה ינותחו בהמשך הספר הסוגיות השונות . בתחילת הפרק נסקרים תחומי הפעילות של היזמים העושים שימוש בצרכנות הפוליטית . בהמשך מוצגים המודל התהליכי של הצרכנות הפוליטית כאסטרטגיית פעולה ומשולש היחסים הנרקם בין היזם , העסקים והצרכנים . טיעוני המודל מתבססים על הנחות יסוד השאובות משתי גישות : תיאוריית הבחירה הרציונאלית ( Rational Choice Theory ) ותיאוריית הבחירה הציבורית ( . ( Public Choice Theory הפרקים הבאים עוברים מהמסגרת התיאורטית הכללית לניתוח מפורט של הצרכנות הפוליטית בשלושה תחומים : התחום הסביבתי , התחום החברתי והתחום הדתי . הפרק השלישי — התו עם הארנב — מוקדש לניתוח פעילותה של האגודה הישראלית נגד ניסויים בבעלי חיים . כפי שנראה , האגודה נאבקת למען ההכרה בזכויות בעלי החיים ובהקשר זה , מבקשת לעודד את פיתוחן של טכנולוגיות חלופיות ואת הפצתן . הפרק הרביעי — בין הקוטג ' לאספרסו — בוחן שני מאבקים שונים למען צדק חברתי שבמסגרתם נעשה שימוש בצרכנות הפוליטית :

פרדס הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר