דבר העורכים

עמוד:9

דבר העורכים ספר זה הוא עדות לעשייה מרובה שטרם תועדה בכתובים . מתוארת בו למידה מאומצת , שנמשכה ארבע שנים , של מנהלות מרכזי התמיכה ושותפיהן ברחבי הארץ . מדובר בלמידה שהתרחשה במסגרת צוות חשיבה בנושא " למידה מהצלחות של מרכזי התמיכה לסטודנטים עם ליקויי למידה " , בעקבות פורום מנהלות של מרכזי התמיכה הפועל זה יותר מעשור במכון מופ " ת . העבודה המשותפת של צוות זה עם אנשי " היחידה ללמידה מהצלחות וללמידה מתמשכת במערכות חברתיות " של מכון מאיירס - ג ' וינט - ברוקדייל הביאה להפקת הספר , המתאר סיפורי הצלחה של 12 מרכזי תמיכה . את הצוות הקימו ד " ר אורית דהן ואריאלה דניאל - הלוינג ממכון מופ " ת , וליוו אותו פרופ ' יונה רוזנפלד וד " ר ארנה שמר ממכון מאיירס - ג ' וינט - ברוקדייל . הספר מיועד לסטודנטים עם ליקויי למידה , למטפלים מקצועיים העובדים עם ילדים ועם מבוגרים עם ליקויי למידה , לבני משפחתם , לכל המתעניין בתחום זה ולמתעניינים במתודה של למידה מהצלחות , המאפשרת למידה בקהילות לומדים הרוצים לשפר את ביצועיהם . על פי המתודה הראשונה , למידה מהצלחות העבר היא בסיס לעשיות בעתיד , תוך כדי הפניית השיח מקשיים , מאי -הצלחות ומתסכולים לעבר שפה חדשה המתמקדת בסיפורי הצלחה . השאלה " מה בעצם עשינו ? " , שהיא כותרת הספר , מבטאת את השאלה המרכזית שהנחתה את עבודתנו המשותפת . הבירור המדוקדק של השאלה נעשה בהשראתו של דונלד שון ( n ö , ( Donald Sch עמיתו של רוזנפלד , שעסק במהות הידע ובין השאר בידע מכוון לפעולה ( , ( actionable knowledge וניסח בלשון עממית את ההנחיה לתיאור מפורט של העשייה : ״ . " Just tell me what the hell did you do בפרקי הספר באות לידי ביטוי תפיסותיהם של שון ושל שותפו כריס אגריגיס ( Chris Agrygis ) בתחומים אלה , וגישתו אל העשייה משתקפת בשם הספר . לספר חמישה שערים , ובכל שער מגוון פרקים . השער הראשון יוחד לתשתית התאורטית של התחומים שהספר עוסק בהם ; השער השני מוקדש לעבודה פרטנית עם סטודנטים עם ליקויי למידה ; השער השלישי מתאר עבודה

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר