חינוך לחברה של תרבות ודעת: תמורות במאה ה-21 והשלכותיהן

עמוד:ח

לוי ממטח , דפנה ליפשיץ מעמותת תפוח , פרופ׳ דוד מיודוסר מאוניברסיטת תל אביב , סופיה מינץ ממשרד החינוך , ד״ר רחל מינץ ממטח , פרופ׳ רפי נחמיאס מאוניברסיטת תל אביב , יונית סדן מעמותת סנונית לקידום החינוך המתוקשב , אל״מ ( מיל׳ ) אלי פישוף , לשעבר ראש ממד״ה ומנכ״ל פילת , אלי קנאי מקרן אבי חי , ד״ר מירי קסנר ממכון דוידסון לחינוך מדעי שליד מכון ויצמן למדע , רויטל רובין מעמותת סנונית לקידום החינוך המתוקשב . אנו , חברי הוועדה , מבקשים להודות לכל בתי הספר , מנהליהם ומוריהם ולכל מי שסייעו בידינו להתרשם ולהכיר את העשייה כפי שהיא מתבצעת בשטח . תודה מיוחדת שלוחה למנהלות בתי הספר בגני תקווה , שהשתדלו לסייע בידינו : כרמלה בכר , אביבה בלאיש וגלית בר אל . תודה גדולה לדוברים הרבים שריתקו את הקהל בדבריהם ביום העיון : לפרופ׳ מיכל בלר מהראמ״ה , גילה בן הר מהמרכז לטכנולוגיה חינוכית , שרית ברזלי מעמותת סנונית , פרופ׳ לב גוניק ( L . S . Gonick ) מאוניברסיטת , Case Western Reserve ד״ר ארווין מ׳ ג׳ייקובס ( . I . M Jacobs ) מהאקדמיה הלאומית להנדסה בארצות הברית , שרון גרינברג מרשת אורט ישראל , אלי הורביץ מקרן טראמפ , ד " ר דובי וייס מתכנית ׳עת הדעת׳ , פרופ׳ ענת זוהר מבית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית ומכון מנדל למנהיגות , פרופ׳ מרשל ( מייק ) ס׳ סמית ( . M . S Smith ) מהאקדמיה הלאומית לחינוך בארצות הברית , ד״ר עופר רימון ממשרד החינוך , פרופ׳ שיזף רפאלי ממרכז שגיא לחקר האינטרנט ואוניברסיטת חיפה , פרופ׳ דן שכטמן מהטכניון בחיפה והאקדמיה הלאומית הישראלית למדעים ופרופ׳ אנדריאס שלייכר ( , ( A . Schleicher מבכירי ה - . OECD דוח מיום העיון נגיש במדור ׳פרסומים׳ באתר היזמה . המצגות וצילומי ההרצאות _ במדור ׳אירועים׳ . בבואה לעסוק בנושא החינוך הערכי ביקשה הוועדה להתרשם מהלך הרוח בחברה הישראלית בנושא רגיש ומרכזי זה וממגוון עמדות בדעת הקהל בישראל . בחורף תשע״ב - , 2012 פנתה הוועדה לציבור וביקשה לשלוח אליה ניירות דעה המתייחסים לשאלות בנושא מקומם של ערכים במערכת החינוך . ההיענות היתה מעל למצופה . אסופה המכילה חלק מניירות הדעה וכן מיפוי אקדמי שלהם ודיון בממצאיהם יצאה לאור בהוצאת היזמה למחקר יישומי בחינוך והונגשה לציבור באתר היזמה . בשל שיקולי עריכה שונים לא ניתן היה לכלול במיפוי ובפרסום את כל החומר שהגיע אל הוועדה , אך אנו מבקשים להודות לכל הכותבים : פרופ׳ ח׳אולה אבו - בקר מהמכללה האקדמית עמק יזרעאל , ד״ר יוסף אבינון מסמינר הקיבוצים , פרופ׳ דן אבנון מהאוניברסיטה העברית בירושלים , אנשי בתי ספר לחינוך שהגישו נייר משותף : פרופ׳ ( אמריטוס ) חיים אדלר , ד״ר רחל ארהרד , פרופ׳ דורית ארם , פרופ׳ אבנר בן - עמוס , פרופ׳ דניאל בר - טל , פרופ׳ עמי וולנסקי , פרופ׳ איריס לוין , ד״ר טובה מוסט , פרופ׳ גבי סלומון , פרופ׳ דן ענבר , ד״ר עדנה ענבר , פרופ׳ גלי צינמון , ד״ר ג׳וליה רסניק , ד״ר נורה רש ופרופ׳ שפרה שגיא . כן אנו מודים לפרופ׳ נמרוד אלוני מסמינר הקיבוצים , לרב ד״ר אהרון בוזגלו שכתב את נייר העמדה על בסיס עבודתו באוניברסיטת בר אילן , לשלומי בן עטר מתיכון זיו ומרקס בירושלים , לפרופ׳ שלמה בק , ממכללת קיי ומכון מופ״ת , לאריה ברנע מבית הספר התיכון האזורי באר טוביה , לגלעד גולדשמידט מסמינר הקיבוצים , לדני גל , מרצה ומנחה תהליכי

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר