חינוך לחברה של תרבות ודעת: תמורות במאה ה-21 והשלכותיהן

עמוד:ד

הוועדה לנושא מחקר מתווה - דרך : הצעה לארגון לימודים מחדש הוקמה לצורך בחינת האפשרויות לארגן את מערכת החינוך בישראל באופן מותאם לדרישות המאה ה - . 21 הוועדה פעלה במסגרת היזמה למחקר יישומי בחינוך של האקדמיה הלאומית למדעים . המסמך מציג תמונה של תמורות שחלו בחברה הישראלית בעשורים האחרונים , בוחן את השלכותיהן על מטרות מערכת החינוך ומעלה המלצות נגזרות . הוועדה לנושא מחקר מתווה - לדרך : הצעה לארגון לימודים מחודש בשנת , 2011 במענה לפנייתו של מנכ״ל משרד החינוך דאז , ד״ר שמשון שושני , הוקמה ועדת מומחים שתעסוק באפשרויות לארגן את מערכת החינוך בישראל באופן מחודש ומותאם ליכולות ולדרישות שהמאה ה - 21 מעמידה לפני המערכת . בפגישתה עם הוועדה בשנת 2012 נתנה המנכ״לית , גב׳ דלית שטאובר ( שהחליפה את ד״ר שושני ) , משנה תוקף לנחיצותה של בדיקת האתגרים החינוכיים לאור השינויים העכשוויים והצפויים בחברה הישראלית . הוועדה קיבלה על עצמה לסקור ידע מחקרי שהצטבר בתחום בארץ ובעולם ולהגיש המלצות בנושא . הוועדה , בראשותו של פרופ׳ ( אמריטוס ) מנחם יערי מהאוניברסיטה העברית בירושלים , נשיא ( אמריטוס ) של האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים , החלה את עבודתה בסתיו תש״ע ( ראשית , ( 2011 במסגרת היזמה למחקר יישומי בחינוך של האקדמיה למדעים . הוועדה למדה מיום עיון , מפגשים , סיורים ודיונים שקיימה , מעדויות של מומחים שונים , מסקירות מצב וסקירות מדעיות שהזמינה ומאיסוף וניתוח של חומר אמפירי נוסף . בתום דיוניה גיבשה הוועדה מסמך מסכם המציג תמונה של תמורות שחלו בחברה הישראלית בשלהי המאה הקודמת ובראשית המאה הנוכחית . המסמך בוחן השלכות של תמורות אלו על מטרות מערכת החינוך וארגונה , ומציג את המלצות הוועדה המתייחסות לתמורות ולהשלכותיהן . בכל התחומים הללו מסתמכת הוועדה על ידע מחקרי - אמפירי שהצטבר בנושא התמורות ובסוגיית ההתייחסויות האפשריות והראויות לתמורות אלו . לאחר שעבר שיפוט עמיתים נמסר המסמך לראשי משרד החינוך , והוא מונגש לציבור באתר היזמה .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר