תקציר

עמוד:10

חרדיות ( לעומת % 86 ו – % 79 . 5 בקרב גברים ונשים יהודים שאינם חרדים , בהתאמה , בשנת . ( 2014 בגלל היקפי משרה קטנים ושכר שעתי נמוך יחסית עמד השכר החודשי הממוצע לעובד / ת חרדי / ת בשנת 2014 על פחות מ % 75 מן השכר הממוצע של כלל העובדים במשק . . 3 היעדים לשנת 2025 בשנת 2010 קבעה ממשלת ישראל שיעד התעסוקה לאוכלוסייה החרדית לשנת 2020 יהיה שיעור תעסוקה של % 63 בקרב הגברים ואותו שיעור גם בקרב הנשים . אנו ממליצים לעדכן את יעדי הממשלה לעשור הקרוב ( עד לשנת 2025 ) כך שהם יכללו גם התייחסות לתחומי התעסוקה ולתוצר . שיעורי התעסוקה של החרדים לשנת 2025 צריכים לעמוד על % 67 לגברים ו % 78 לנשים . הממשלה צריכה גם להציב יעד של השוואת השכר החודשי הממוצע של עובד חרדי לשכר הממוצע של כלל העובדים במשק . לשינוי בתחומי התעסוקה בקרב החרדים , בהיקף המשרה שלהם וברמת השתכרות השעתית תהיה השפעה חיובית בשלוש רמות : ( א ) ברמת המדינה : הגדלת תשלומי המס בזכות תעסוקה איכותית . ( ב ) ברמת החברה הכללית : עלייה בתמ " ג , הגדלת הצמיחה וחלוקה מאוזנת יותר של נטל המס . ( ג ) ברמת הפרט החרדי : עלייה בהכנסות , רווחה כלכלית והעברה בין דורית של נכסים והון . . 4 חסמים והזדמנויות בקידום היעדים של פריון עבודה עמידה ביעדים של פריון עבודה מחייבת התמודדות עם חסמים ותלויה בניצול הזדמנויות מצד מעצבי המדיניות . החסמים בפני העלאת פריון העבודה : ( א ) חסמי תוכן : חוסר בהשכלה כללית , בתעודת בגרות ובמקצוע . ( ב ) חסמי סביבה : משק בית גדול , יציאה לעבודה בגיל מבוגר יחסית וקושי לעבוד בסביבה מעורבת .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר