בפתח היחידה

עמוד:6

בפתח היחידה ביחידה שלפניך נכיר את מושגי היסוד של תורת הצרכן , שבעזרתם ננסח את בעיית הצרכן , הפועל בסביבה תחרותית . ואולם , קודם שנפתח בתיאור המודל הבסיסי , שעל-פיו ננתח את התנהגות הצרכן , נערוך היכרות ראשונית עם מקצת היסודות של החשיבה הכלכלית : נדון בתורת המחירים כתיאוריה במדע אמפירי , נבהיר כיצד התיאוריה הכלכלית מתייחסת ליחידות הכלכליות ולסביבה שהיחידות הכלכליות פועלות בתוכה , ולבסוף - נציג את עקרון הרציונאליות , שעליו נשתית את חקר דפוסי ההתנהגות של היחידות הכלכליות . בפרט , נציג את החלטות הצרכן הרציונאלי במונחים של מציאת פתרון לבעיה : מהו סל המצרכים הטוב ביותר מבחינתו של הצרכן , מבין כל סלי המצרכים האפשריים , כלומר מבין כל סלי המצרכים שצריכתם אפשרית בסביבה הכלכלית הנתונה , בהינתן המשאבים העומדים לרשות הצרכן . הדיון במושגים יי סביבה כלכלית יי , ייסל מצרכים אפשרי יי ו יי קבוצת אפשרויות הצריכה של הצרכןיי הוא עניינו העיקרי של החלק הראשון של היחידה . בחלק השני של היחידה נדון במושג יייחס העדפהיי , המתאר את מערכת ההעדפות של הצרכן , נציג את האקסיומות של תורת הצרכן ונפתח את המושג ייפונקציית תועלת יי , לצורך הצגה פורמאלית נוחה של יחס ההעדפה של הצרכן . השימוש במושג ייפונקציית תועלת יי יאפשר לנו לנסח ולפתור את בעיית הצרכן , ולפתח את תורת הביקוש ביחידה . -4 3

האוניברסיטה הפתוחה


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר