תוכן העניינים

עמוד:7

ראשית , תפקיד בית הספר הוא לחנך , ולא להורות בלבד , וההוראה היא חלק אינטגרלי של החינוך ; שנית , בית ספר עברי צריך לחנך על ידי הנחלת מורשת הומניסטית ויהודית , מתוך זיקה אינטגרלית בין היסודות הללו . שכן עליו לחנך בני אדם יהודים שמסוגלים להתמודד עם המציאות היהודית והאנושית של זמנם , מתוך עמדה ערכית מגובשת ולהקנות להם אהבה לאדם ואהבה לעם היהודי ויכולת לממש אהבה זו באורחות חיים ; שלישית , חינוך דתי יהודי אינו חייב להסתייג משום תחום ביצירה התרבותית . אדרבא , הוא יכול להתמודד עם כל תחומיה ולאפשר לחניכיו להגשים את האידיאל הדתי שלהם בכל מעגלי חייהם . ומאידך גיסא , אין חינוך הומניסטי אמתי חייב להסתייג מן היצירה התורנית , השקפותיה ואורחותיה , אלא אף יכול להתמודד עמה [; ... ] ורביעית , חינוך בהוראתו הנכונה אינו מתקיים לא על יסוד דוגמטיות ולא על יסוד עמדה ניטראלית כלפי ערכים . חינוך מתקיים רק על יסוד של פתיחות למלוא אופקי היצירה האנושית , מתוך התכוונות לאמת ערכים ולהתחייב כלפיהם . [ חינוך הומניסטי יהודי בישראל , ירושלים : האגודה לחינוך הומניסטי יהודי בישראל וכי"ח , תשל"ד , עמ' [ 14

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר