תוכן העניינים

עמוד:4

7 . 3 . 1 . 2 החוקר כמפרש 64 7 . 3 . 2 החוקר כאדם 66 7 . 3 . 2 . 1 תכונות פיסיות וחברתיות 66 7 . 3 . 2 . 2 תכונות פסיכולוגיות 74 7 . 3 . 2 . 3 השפעות המצב 74 7 . 3 . 2 . 4 החוקר כמעצב 76 7 . 3 . 3 ציפיות החוקר 77 7 . 3 . 3 . 1 ציפיות כנבואות המגשימות את עצמן בחיי היומיום 78 7 . 3 . 3 . 2 ציפיות כנבואות המגשימות את עצמן במחקר 82 7 . 3 . 4 דרכים להתגבר על הטיות שמקורן בחוקר 86 7 . 3 . 4 . 1 נסיינים "תמימים" 87 7 . 3 . 4 . 2 נסיינים "עיוורים"ש למניפולציה של כל נחקר 88 7 . 3 . 4 . 3 אילו פתרונות לנקוט ומתי ? 92 7 . 4 כללי השיח בזירת המחקר 94 7 . 4 . 1 ייחוס רלוונטיות למידע לא רלוונטי 96 7 . 4 . 2 ייחוס אינפורמטיביות למידע שנתפס כעודף 98 7 . 4 . 3 יישום כללי השיח בתכנון ובקרה של מחקר 99 7 . 5 שיטות תגובתיות-לא 101 7 . 5 . 1 עקבות פיסיים 105 7 . 5 . 2 שימוש בנתונים קיימים 109 7 . 5 . 2 . 1 נתונים סטטיסטיים 109 7 . 5 . 2 . 2 מסמכים אישיים ואמצעי התקשורת 117 7 . 5 . 3 תצפית נסתרת 121 7 . 5 . 4 אופרציונליזם מרובה 125 7 . 6 בעיות של מוסר בין החוקר לנחקריו 127 7 . 6 . 1 הנחקר הסובל 135 7 . 6 . 2 הנחקר המרומה 137 7 . 6 . 3 פתרונות 140 7 . 6 . 3 . 1 בחירה חופשית 140 7 . 6 . 3 . 2 שיחת הבהרה 144 7 . 6 . 3 . 3 ועדות אתיקה 148 7 . 7 בעיות של מוסר בין החוקר לעמיתיו 152

האוניברסיטה הפתוחה


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר