תוכן העניינים

עמוד:4

טראומת " העקירה הכפולה " ו " הכאוס " בהתארגנות ראשונית של מערכת החינוך בקליטתם ובשיקומם של התלמידים 121 .......................................................................................................................... " העקירה הכפולה " – פיזור המתנחלים במקומות יישוב ארעיים 124 ....................................................... טראומת הפינוי – מאפיינים ותסמינים 134 .................................................................................. . 1 פירוק התא המשפחתי 136 ................................................................................................... . 2 בעיות בריאות 136 ............................................................................................................. . 3 בעיות פרנסה ותעסוקה 138 ................................................................................................. . 4 רמת התעסוקה 139 ............................................................................................................ . 5 רמת החיים 139 ................................................................................................................. . 6 המשבר הכלכלי 140 ........................................................................................................... . 7 חוסר השליטה ההורית על הילדים 141 ................................................................................... שלבים עיקריים בטיפול בתלמידים העקורים מחבל-עזה 145 ................................................................ . 1 תקופת טרום העקירה 146 ................................................................................................... . 2 תקופת ההתנתקות ומרכזי הפינוי במלונות , הארחה-בבתי ובמאהלי המחאה 146 ............................... . 3 תקופת המגורים הזמניים 147 ............................................................................................... . 4 תקופת הכניסה למגורי-הקבע 147 .......................................................................................... סיכום ודיון 148 ......................................................................................................................... פרק ו 153 .......................................................................................................................... ' " ממשבר – למבשר : " מטראומת-העקירה – לאופטימיות זהירה 153 ....................................................... ילדים ובני-נוער מפונים במצוקה ובסיכון 154 ................................................................................... ההתנתקות , תסמיני הדחק והירידה ברמה הדתית בקרב בני-הנוער 159 .................................................... טראומת הפינוי ועמדות בני-הנוער בשאלת הגיוס לצה 161 ................................................................ ל " פערים לימודיים , ירידה ברמת ההישגים ובאחוזי ההצלחה בבחינות הבגרות 164 ....................................... נשירה גלויה וסמויה 169 ............................................................................................................. טראומה ותרפיה 173 .................................................................................................................. סיכום ודיון 176 ......................................................................................................................... פרק ז ' 185 ......................................................................................................................... בירוקרטיה , רגולציה ושיקום חינוכי – הילכו יחדיו ? 185 ..................................................................... ההידברות בין הרשויות המוסמכות – לבין המתנחלים : מנתק מוחלט וממסלול עוקף – למשא ומתן ישיר 186 .... בירוקרטיה ורגולציה : " אבי-אבות-צוואר-הבקבוק " בתהליך השיקום 192 ................................................. " קו-פרשת-המים " – תמורות ושינויים במגמת שיקום העקורים 196 ........................................................ תמורות ושינויים בטיפולו של משרד החינוך בשיקומם של התלמידים העקורים 201 ................................... סיכום ודיון 204 ......................................................................................................................... פרק ח 211 ......................................................................................................................... ' כמה זה עולה לנו ? ההתנתקות ועלותה למשק הלאומי 211 .................................................................... תקצוב תכנית ההתנתקות ואומדן עלותה – הוצאות ישירות ועקיפות 212 ................................................. אומדן ה " בזבוז " בהוצאות מימון תכנית ההתנתקות 220 ....................................................................... עלות השיקום החברתי והחינוכי 223 ............................................................................................... סיכום ודיון 224 ......................................................................................................................... סיכום 229 ..........................................................................................................................

שאנן : המכללה האקדמית הדתית לחינוך - הוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר