מיהו הצרכן?

עמוד:5

i . vn הצרנן ? כאשר אנו נוקטים במ ו נח "צרכן" אין אנו מתכוונים בהכרח לפרט בודד . להיפר , ברוב המקרים אנו מזהים מושג זה 'גם המשפחה , שהיא היחידה הצורכת הבסיסית . ההחלטות במשפחה יכולות להתקבל על ידי כלל חברי המשפחה או על ידי פרט בודד שנבחר על ידה לקבל החלטות בתחום מטויים . כר למשל , ברוב המקרים המשפחה תחליט באמצעות אם המשפחה על צריכת הירקות בשבוע הקרוב . יחד עם זאת , ראוי להדגיש , כי אנו מ סתכלים על המשפחה כעל יחידה אטומיסטית , במובן שניתן לדבר על " העדפותיה של המשפחה . " ז והי הנחה שמבחינה פורמלית עלולה להיות הנחה חזקה משום שלא תמיד ניתן לגזור את העדפת הקבוצה מתוך האינפורמציה על העדפת הפרטים המרכיבים את הקבוצה . אנו , כאמור , נתעלם מבעיה זו , ולכן כאשר ננקוט במונח ייצרכןיי יהא ברור לנו שהמדובר בגוף בעל מערכת העדפ ות ברורה . הבעיה שהצרכן ניצב בפניה שתי פנים לה . צידה האחד של הבעיה יציג את הצרכן כבעל הכנסה , העומד לפני שוק המוצרים ומעוניין להוציא את הכנסתו על מגוון המוצרים השונים בצורה האופטימלית . צידה השני של הבעיה מתייחס לעובדה , כי הכנסתו של הצרכן גם היא איננה מתת-שמים , ועל מנת ל השיגה י « ו לעמול . הווה אומר , עבור פרט נתון , ככל שיעמול מספר רב י ותר של שעות - הכנסתו תהיה גדולה יותר . ושוב עומד הצרכן בפני הדילמה : כמה שעות להקדיש לעבודתו ? תורת הצרכן מציגה תיאוריה עקבית , המנסה להראות כיצד פותר הצרכן את שתי הבעיות בפניהן הוא ניצב . בראשות הדיון אנו נצטמצם לצידה הראשון של הבעיה : צרכן בעל הכנסה נתונה עומד מול מגוון המוצרים שמחיריהם נתונים לגביו - ועלי ו להחליט כיצד לחלק את הכנסתו בין המו צרים הללו . 1 בעית הצרכן

הוצאת דקל - פרסומים אקדמיים בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר