מבוא חציית מגדר וסובייקטיביות

עמוד:11

פוסקים להותירן על כנן . כבר בספרה הראשון , על המהפכה בשפה הפואטית , ( Kristeva , 1984 ) יצרה קריסטבה אנלוגיה בין הגוף הסמיוטי לטקסט הפואטי . אנלוגיה זו ניתנת לזיהוי בכל הטקסטים הקולנועיים שבהם מופיעות תצורות של חציית המגדר , מ"התחזות מגדרית , " עבור דרך "טומבויזם , " " טרנסווסטיזם , " "טרנסקסואליות" וכלה ב"דראג . " הסגות הגבול המגדריות מתבטאות באופן סימפטומטי בהסגות גבול הקשורות לשימוש בסוגות קולנועיות , באמצעי המבע השונים ובייצוג נורמות של מין , מיניות ומגדר . משמעותה של האנלוגיה בין תהליך שעובר הסובייקט ותהליך היצירה היא האפשרות לראות בגוף ובמגדר יצירה עצמית , השואבת את השראתה ועוצמתה מתהליכים ראשוניים . רעיון זה עומד בלב סרטה התיעודי של מוניקה טראוט , מתמגדרים 1999 , Gendemauts ) גרמניה , ( המלווה קבוצה של חוצי מגדר , רובם טרנסג'נדריסטים ( נשים או גברים המאמצים סממנים של המגדר האחר בעזרת שינוי חזותם ונטילת הורמונים מבלי להפוך ל"גברים" או "נשים" במלוא מובן המילים , ( שהיתה לקהילה מלוכדת של אמנים ואנשי רוח בסן פרנסיסקו . אחת הדמויות בקבוצה היא של אמן מחשב בשם ג'ורדי שעדיין מתלבט אם להפוך לגבר "מושלם" או להישאר בצורתו הנוכחית , טרנסג'נדריסט . באחת הסצנות הוא מעצב מפגש וירטואלי בין הדמות הראשית בסרט התיעודי הסיפור של כרנדון טינה The Brendon Teemi ) , Story סוזן מוסקה וגרטה אולפסדוטיר , 1998 ארצות הברית ) לבין ונוס אקסטרווגנזה , גם היא דמות מסרט תיעודי , פריז בוערת , Paris is Burning ) גיני ליווינגסטון , 1989 ארצות הברית . ( ברנדון טינה , במקור "טינה ברנדון , " היתה נערה שביקשה "לעבור" ( to pass ) כגבר . משהתגלה מינו האמיתי , שני חבריו הטובים אנסו ורצחו אותו . ונוס היתה אישה טרנסקסואלית pre-operative ) , ( male-to-female transsexual שעסקה בזנות כדי לממן את הניתוח המיוחל לשינוי מין . היא נרצחה באכזריות על ידי אחד מלקוחותיה כשהלה גילה שיש 4 לה פין . ג'ורדי מבטא ביצירת האמנות שלו את מה ששני קרבנות שנאה אלה גילמו בגופם : היותם טקסט פוליסמי . הוא מציג לנו אפשרויות קריאה שונות לגבי ברנדון : שמא היתה לסבית ? גבר טרנסקסואל לפני ניתוח pre-operative ) ? ( female-to-male transsexual אישה שפשוט רצתה לעבור כגבר ? "לעולם לא נדע , " הוא אומר כאילו מתכוון הן לרצח שקטע את חייו של ברנדון והן לקושי לחבר בין תהליכים סובייקטיביים לבין זהות , שהיא חיצונית ואינה מבטאת את הסובייקט . . Roen 1998 ; Dean 2000 ; Elliot 2001 החוקרים האלה יוצאים נגד השקפותיהם של מישל פוקו וג'ודית בטלר . . 4 זהו מקרה מעניין שבו מהופך תסריט הסירוס של פרויד ( פרויד , ( ג 2002 שבו הילד הקטן מגלה שלאם אין פין ונתקף חרדה ( ראו הדיון במקרה של ברנדון טינה , להלן . (

הקיבוץ המאוחד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר