כרטיסי ה'שנה טובה' ותולדותיהם

עמוד:12

עם השתכללות בתי הדפוס בירושלים נעשה מאמץ לשוות ללוחות הברכה מראה גרפי מושך . נוספו תמונות חדשות והדפים הודפסו גם בדפוס אבן בעל גוון אחד או יותר . בתעשייה זו התמחו בתי דפוס שהביאו ציוד חדש . בעיקר ראוי לציין את דפוס 'מרנזרן / שהתמחה בהדפסי אבן צבעוניים . אחד הלוחות המוקדמים והנפוצים ביותר שהודפס בכמה צבעים מתאר את עקדת יצחק , נושא שהיה חביב על האמנים העממיים שפעלו בירושלים . בשלב האחרון , לפני המעבר לגלויות ולכרטיסים הקטנים והמוכרים , נפוץ סוג נוסף של לוחות ברכה לשנה החדשה . מדובר בלוחות גדולים ועליהם תצלומים של ממש , שהציגו באור חדש , מציאותי יותר , לכאורה , את מוסדות הציבור והישיבות . בלוחות המוקדמים מופיע רק r תצלום כללי של המבנה מבחוץ , אך לימים נוספו תצלומים המעידים על הפעילויות השונות . לוח ברכה מישיבת ישער השמימי בירושלים , ירושלים 948 ו ( אוסף יצחק איינהורן , תל אביב )

הוצאת ספרים אריאל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר