ציורי הקיר בירושלים

עמוד:13

יריעות הבד המצוירות מודבקות לקיר באמצעות דבק מיוחד , לפני השלמת מלאכת הציור : מציירים את הפרטים החסרים , מתקנים תיקוני צבע , מוודאים שכיווני הצל נכונים , מתאימים לקירות הסמוכים ומאחרים הכול לכדי יצירה אחת שלמה . נראה כי זהו החלק הקשה ביותר במלאכתם של הציירים : כדי לדייק בפרספקטיבה או לתקן טעויות יש לעלות ולרדת שוב ושוב מן הפיגומים . המלאכה נעשית בלוח זמנים צפוף , בשל אילוצים של אורך היום ומזג האוויר ועלות החזקת מערך הפיגומים והשהיה בארץ . מעורבות התושבים ועוברי אורח היא חלק בלתי נפרד מהעבודה ומתבטאת בעיקר בהערות לחיוב או לשלילה , הנשמעות תדיר מפיהם . לאחר השלמת הציור נבדקת התוצאה ובמידת הצורך נעשים תיקונים . על הקיר ברחוב אגריפס , למשל , נראה היה כי המרפסת התחתונה לא שלמה . הוחלט להעמיד מאחורי הסורגים המצוירים את אופניו של הדייר הניצב בחזית . מלאכת ' שתילת' האופניים הנשענים על הקיר בציור בפרספקטיבה נכונה , נעשתה באמצעות תמונת האופניים שצולמו מגובה הקומה הרביעית של הבניין הסמוך . בציור הקיר בחטיבת הביניים בגילה התבקשו האמנים להוסיף דמות שתייצג את תלמידי בית הספר , ולציור 'הודבקה' תוספת מצוירת בדמות אחת התלמידות . הווי ירושלמי בציור ה'שוק' ו שכן כועס על המים המטפטפים ממרפסת שכנתו אל מרפסתו . האופניים נוספו לציור על פי תצלום

הוצאת ספרים אריאל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר