'רזי גן העדן' תמונת קיר ארמנית מונומנטלית בירושלים

עמוד:10

מרי בליאן בונה את העצים שלה כקומפוזיציה במעין תנועה מתמדת באמצעות קו מתנועע , צורות מעוגלות ומעברים לדגמים גיאומטריים בצד ציור חופשי של נוף פרחוני . יצירה זו מעניקה משמעויות רב רובדיות לדימויים המרכזיים המופיעים גם בעבודותיה הקודמות של מרי בליאן , אך כאן היא מעצימה אותן ומוסיפה עליהן מוטיבים חדשים . בין אלה האחרונים נמנים : עצי הפרי המלווים את הברוש והתמר ומתוארים כמהות מיתית / פרחים אגדיים ו טווסים שמניפתם נראית כשמלה מהודרת ; ומעל לכול - השתלטות על משטח עצום ושיעבודו לעולמה ויצירתה . עבודתה של מרי בליאן היא פרק מרכזי בתולדות אמנות הקרמיקה הארמנית בירושלים , וזאת כאמנות אינדיווידואלית הנוצרת במסגרת מסורת צורנית ארוכת יומין . האמנית מנהלת דיאלוג עם מסורת זו , המניב יצירה בעלת שפה מובהקת , המשקפת עולם אידילי ויחד עם זאת דינמי , אישי ונשי .

הוצאת ספרים אריאל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר