בין טקסט, סב־טקסט וקונטקסט: מבט נרטיבי על דיאלוג

עמוד:12

מחקרי , לחוקרים יש תפקיד פעיל בקביעת ההקשר . הניתוח וההצגה של הטקסט , בהקשר נבחר , למעשה מייצרים את הטקסט מחדש . בהשאלה , גם בדיאלוג יש למנחי הדיאלוג או למארגניו השפעה על בחירת ההקשרים בקובעם את סוג הדיאלוג , מטרותיו ומשתתפיו , וכן מאוחר יותר - בקביעת ההקשר שבו יתמקדו כדי לפרש את הדיאלוג ואת תוצריו . להלן מובאת טבלה המסכמת את שלוש רמות הניתוח : הרמה האינטר סובייקטיבית הדיאלוגית , הרמה החברתית-קולקטיבית והרמה המטה נרטיבית . הטבלה מסכמת את רמות ההקשר באמצעות השוואתן בשישה ממדים . שלושת הממדים הראשונים מסייעים בהגדרה של כל סוג של הקשר : התוכן ; הרלוונטיות לשאלה בעניין הזהות ; והמיקום על הרצף של קונקרטיות / הפשטה ושל האישי / קולקטיבי . שלושת הממדים הבאים עוסקים במתודולוגיה : באיזו מידה ההקשר ברור ונוכח בסיטואציית הריאיון ; אילו עקבות או סימנים טקסטואליים נותרו להקשר בטקסט ; כיצד אפשר להשתמש במידע זה לפרשנות . הצגת כל רמת הקשר מאפשרת הגדרה של הסימנים הטקסטואליים והמהלכים הפרשניים האפשריים . מודל לניתוח הקשר

צפנת, מכון למחקר, פיתוח וייעוץ ארגוני


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר