פרק 4: הכשרה של עובדי מערכת החינוך לקשר ושותפות עם הורים ולהתערבויות פסיכו-חינוכיות: סקירת תוכני קורסים קיימים, המלצות והצעות

עמוד:107

שבשמן מופיעות המילים ' משפחה' או ' הורים' נמצאו שתיים שלא אושרו ושלוש השתלמויות שאושרו והן עוסקות בקשר בין משפחה למערכת החינוך , או בקידום הורות . שתיים מהן עוסקות בקליטת המשפחה האתיופית . לא ברור מהתיאור לאיזה בעלי תפקידים במערכת החינוכית הן מיועדות . רציונל הקורסים בתחום על סוגי הרציונל לקורס שמציגים מורי הקורסים אפשר ללמוד מתוך 3 הציטוטים הבאים ( שניים מהארץ ואחד מארה"ב : ( " הספרות המחקרית מעידה על כך שילדים מפיקים תועלת מכך שבין הבית ובין בית הספר / הגן שוררים יחסים של כבוד הדדי וקיימים ביניהם ערוצי תקשורת פתוחים . יחסי גומלין בין הורים ובין בית ספר / גן הילדים , שמתבססים על קבלה , על הקשבה ועל כבוד הדדי מאפשרים ביסוסם של אמון ושל שותפות בין בעלי תפקידים במערכת החינוכית ובין הורים . השותפות פירושה הובלה משותפת של המשימה החינוכית למימוש המטרה המשותפת : צמיחה נאותה והתפתחות מותאמת של הילד במסגרת החינוכית . קשר ותקשורת רציפים ומתמשכים בין ההורים ובין הגן / בית הספר עשוי להפוך את המוסד החינוכי לקרוב ומוכר עבור ההורים , המאפשר להם מצד אחד להשפיע על צביונו ומצד שני להיות מושפעים ממנו" ( מתוך הקורס " דרכי עבודה עם הורים" המתקיים בסמינר הקיבוצים במסלול הסבה — התפתחות הילד , גננות חנ"מ , ד"ר תמי ורד . ( " פיתוח קשר חיובי עם ההורים הינו חלק משמעותי וחשוב בעבודתן של הגננות . יחד עם זאת , לא אחת , קשר זה טעון ומורכב ומלווה בקשיים" ( מתוך הקורס " דרכי עבודה עם הורים בחנ"מ , ד"ר תמר שליו . ( are taught ( in or outside of school ) is not always learned , nor is everything they and it does not end when they leave in the afternoon . Furthermore , what children children learn ( or teach ) does not begin when they enter a school in the morning , educational development are nicely captured in a 1989 quote from Hiner “ What The issues of parenting as directly or indirectly influential upon children's University of Pennsylvania , Interdisciplinary Studies in Human Development , NY : New York University Press . ( Parenting , Professor Diana T . Slaughter-Defoe , research , ( p . 4 ) . In W . J . Weston ( Ed . ) , Education and the American family ( p . 4 ) , The new history of children and the family and its implications for educational learn ( even in school ) necessarily taught . ” R . Ray Hiner ( 1989 ) . Look into Families : Graduate School of Education ) .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר