פרק 1: מדיניות ממשלתית ותכניות התערבות בנושא מעמד הורים בתוך מערכת החינוך

עמוד:66

נספח : 1 שאלון FIQ להערכה רב-ממדית של מעורבות הורים בבית הספר היסודי ( Manz , Fantuzzo , & Power , 2004 ) קשר עם בית הספר . 1 מגיע לאסיפות הורים . 2 יוצר קשר עם המורה / המנהל כדי לקבל מידע . 3 מדבר עם המורה על שגרת היום–יום בכיתה . 4 מדבר עם המורה על כללי ההתנהגות בכיתה . 5 יוצר קשר עם המורה אם מודאג ממשהו שקשור לילד . 6 משוחח עם המורה על הקשר בין הילד לחבריו בכיתה . 7 רושם הערות על פעילויות של הילד או הכיתה . 8 מדבר עם המורה על כישורי הילד והישגיו . 9 מדבר עם המורה על הקשיים של הילד בבית הספר . 10 מדבר עם המורה על שיעורי הבית ועל נושאים שהילד צריך להשלים בבית . 11 מדבר עם המורה על עניינים אישיים , אם הם קשורים לבית הספר . 12 מדבר עם המורה או המנהל על ענייני משמעת ( של הילד ) . 13 יוצר קשר טלפוני עם המורה למידה בבית . 14 מגביל את משך הצפייה בטלוויזיה ובווידאו . 15 בודק שיעורי בית . 16 לוקח את הילד לספרייה . 17 מקפיד על מועדי שינה ויקיצה . 18 מספר לילד סיפורים על חוויותיו האישיות כשלמד בבית הספר . 19 לוקח את הילד למקומות שונים בקהילה כדי שילמד נושאים חדשים . 20 בודק שלילד יש מקום לאחסון חפצים הקשורים לבית הספר . 21 קורא עם הילד . 22 מביא לבית חומרים שונים הקשורים ללמידה . 23 מקפיד על חוקים ברורים בבית . 24 מתעניין מה עבר ( היום ) על הילד בבית הספר . 25 נותן לילד תפקידים בבית . 26 עושה עם הילד מלאכת–יד ויצירה . 27 מקדיש זמן לעבודה על מתמטיקה . 28 מסייע לילד בשיעורי הבית . 29 משוחח עם בני משפחה וחברים על הישגי הילד בבית הספר . 30 מדבר עם הילד על המידה שבה בית הספר מסייע להורים

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר