רמת ההישגים

עמוד:38

רמת ההישגים מחובתם של בתי-הספר והאוניברסיטאות לשאוף להגיע לרמת ההישגים הלימודיים הגבוהה ביותר , בלי לפגוע בתלמידים המוכשרים פחות , כשם שאיו להיכנע לבינוניות , כך איו לטפח יתר על המידה את מעט האליטיסטים , על רמת הדרישות להיות אחידה לכול i איו לנקוט אמות מידה שונות לקבוצות אוכלוסייה שונות , רמת דרישות אחידה איו פירושה בהכרח צורת למידה אחידה ותוכנית לימודים אחת בלבד , הלמידה היחידנית מכירה מעצם טבעה בקיומו של רמות התקדמות שונות בקרב אוכלוסיית התלמידים , ומצדדת בצורך לגוון את נושאי הלימוד , עם זאת , חייבת רמת ההישגים הנדרשת לגבי כל מקצוע ומכל רמת ידע לעמוד בדרישות המירביות , תוך הכרה ברמת הצטיינות אחת בלבד בכל תחום לימודי , יש הנוטים לראות בכמות העובדות שיכול סטודנט לשנו מדד לרמת הישגיו , במערכת הלמידה יועבר הדגש מבדיקת כמות הידע הנרכשת לבדיקת היכולת לרכוש ידע - כלומר היכולת ללמוד , המבחנים יתמקדו בנושאים הבאים : שיטת העבודה יכולת החשיבה היכולת לנתח , להעריך ולעבד מידע יושר אינטלקטואלי היכולת ליישם מידע שנרכש כושר קבלת החלטות ויישומו התייחסות ביקורתית לכלי התקשורת פיתוח מיומנות בהפעלת מחשב ואמצעים טכנולוגיים אחרים , כדי לתרגם כל זאת לשפת המעשה , יש לנקוט את הצעדים הבאים : מתו חינוך בשיטת לימוד עצמי מודרך וברמה גבוהה לכול i איו בשום פנים ואופו להוריד את הנורמות i הכנת תוכנית אקדמית מתוגברת ללימוד עצמי מודרך עבור המתעתדים ללמוד באוניברסיטה ; העלות הישירה לסטודנט לשישה קורסים ( המקבילים לשנת לימודים באוניברסיטה רגילה ) הגיעה באוניברסיטה הפתוחה לכ 1 , 063- דולאר בשנת , 1983 / 84 נתון זה התבסס על 23 , 000 הרשמות בשנה נתונה , אם האוניברסיטאות הרגילות היו מנצלות חלק מהקורסים של האוניברסיטה הפתוחה , היתה עלות זו יורדת , קרוב לוודאי , מתחת לסכום הנקוב ,

מקס רואו


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר