מעמדו ותפקידו של המחנך

עמוד:27

מעמדן ןתפקידן של המחנך תפקידו של המורה בבית-הספר הרגיל הוא להעביר מידע לתלמידיו . הוא אמנם מצויד בתוכנית לימודים מפורטת , בספרי לימוד ובאמצעי הוראה מגוונים , אד איכות ההוראה מותנית בעיקר בהיקף הידע של המורה , ברמת כישרונותיו וביכולת התקשורתית שלו . בלשון הגזמה ניתן לומר שמספר רמות ההוראה בביתהספר כמספר המורים שבו . המחנכים חינוך הדור הצעיר הוא עיסוק נעלה . למרות זאת , מקצוע ההוראה כבר אינו קורץ לברוכי-הכישרון . הללו מעדיפים לעסוק במסחר ובתעשייה בתנאי שכר טובים לאין-ערוך . הממשלות , בדרך-כלל , עניות מדי ואינן מסוגלות לעמוד בתנאי תחרות שווים עם אזרחיהן . בכלל בתי-הספר בישראל מלמדים כיום כ 70 , 000- מורים . מדינת ישראל אינה יכולה לספק מספר כזה של מורים בעלי כישורים הולמים , וגם לן היתה יכולה לעשות זאת , לא היה עולה בידה לממן את העסקתם . נתעלם , לצורד הדיון , מהתמורה הכספית הגבוהה , ונתמקד בשאלה , כיצד אפשר לחזק את מעמדו של המחנך ! מטבע הדברים שואפים המוכשרים שבין המחנכים להתקדם במקצועם . כיצד ניתן לפתוח בפני המחנך אפיקי קידום ועלייה בדירוג המקצועי ! שאלות דומות לאלה נשאלות במרבית ארצות המערב . הכול מכירים בכד שאם לא יימצאו תשובות מספקות לשאלות אלה בעתיד הקרוב , נעמוד כולנו חסר י-ארנים מול הידרדרות לאומית . אין בידי תשובות לשאלות שנשאלו . כל שביכולתי לעשות הוא להעלות מחשבות ורעיונות אחדים שיתרמו , אולי , לדיוו . כיצד להכשיר את המחנכים בתחום הטכנולוגיות החדישות ! האם רצוי להרחיב את מספר הקורסים המועברים כיום באמצעות המחשב ! האם יש להפוך את לימודי המחשב ללימודי חובה לחלק מהתלמידים , או לכל התלמידים ! ( כיום חובה ללמדם בבתי-הספר המקצועיים בלבד ( . האם להוסיף את לימודי המחשב לנושאי בחינות הבגרות ! האם יש לחייב כל תלמי , ד המעוניין ללמוד באוניברסיטה , לערוד היכרות עם נושא המחשבים !

מקס רואו


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר