חידושים טכנולוגיים לשירות החינוך

עמוד:24

ציבןרית יעילה . על המערכת החינןכית להבין שהמהפכה האלקטרןנית בעיצןמה . כל עןד לא תכשיר את תלמידיה לשימןש נבןן בטכנןלןגיית המידע , יא : נ . ד החינןך הרבה ממשמען תן . כיצד ניתן לעשןת זאת ? על המחנכים מןטל להמשיך להיאבק עם שאלןת עתיקןת יןמין כגןן : מהי תפיסתנן החינןכית ? מהם יעדינן בחינןך ? כיצד חןשבים ןכיצד לןמדים ? יישןם הטכנןלןגיה חייב להתייחס לתשןבןת לשאלןת אלה . יש לדאןג להכשרה אן להשתלמןת מקצןעית של המחנכים בתחןם אמצעי הטכנןלןגיה . בדרך-כלל , אין למחנכים ידע מספיק בנןשאי המחשבים ןהתקשןרת האלקטרןנית , ןיש להניח שבתחילה יתרעמן על הפלישה של אלה לתחןמם . צריך לשכנע אןתם ןללמדם לקבל את עזרי הלימןד החדשניים כאמצעים שגןרים ןמןכרים בדןמה לגיר ןללןח . שאם לא כן , ימצאן עצמם עד מהרה מפגרים אחר תלמידיהם בנןשא התקשןרת האלקטרןנית . ניסיןנןת ןמחקרים רבים יידרשן כדי לקבןע כיצד להפיק את המירב מהאמצעים הטכנןלןגיים השןנים , ןכיצד להשיב על שאלןת כגןן : האם רצןי לשלב כמה אמצעי תקשןרת , אן שמא מןטב להפעילם בנפרד ? כיצד ניתן לעןדד באמצען תם חשיבה מקןרית ןהשתתפןת פעילה מצדן של התלמיד , ןשאלןת דןמןת . יש לבחןר בקפדנןת את האמצעים הטכנןלןגיים המתאימים . אין לראןת בהם תרןפת פלא לכל נגעי החינןך , ןיש להפעילם בחסכנןת ןבבררנןת רק במקרים שבהם אמצעי הלימןד הרגילים מתגלים כבלתי יעילים . יש לשער שהטקסט הכתןב יישאר לעד אמצעי רב-עצמה i האמצעים האלקטרןניים יתנן משנה תןקף למלה הכתןבה . ניתן , למשל , להיעזר בטלןןיזיה ןבתקליטי הןןידיאן לשם המחשה ןיזןאלית של חןמר הלימןד i במחשב ניתן להיעזר לצןרך פתרןן בעיןת , תרגןל ןאימןן . המחשב - גם אם אין הןא אלא ייגןלם" נטןל חיים , ניתן לןמר עלין שהןא ניחן בכמה תכןנןת יי אנןשיןת " ראןיןת לשבח . הןא הןגן ןחסר-פניןת , אינן מפלה בין התלמידים השןנים ןאינן נןטר טינה i הןא משןלל דעןת קדןמןת בכל הקשןר למין , לצבע ןלגזע , ןהןא ניחן בסבלנןת אין קץ , יןתר משאפשר לצפןת מכל מחנך בשר ןדם . המחשב , ןשילןבן עם אמצעים טכנןלןגיים נןספים , עשןי לסייע בהשגת היעדים החינןכיים הבאים : תרגןל ןאימןן תרגןל ןהערכה דיאלןג מןדרך ניהןל הלמידה

מקס רואו


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר