מבוא

עמוד:XVII

בת י -הספר , שבה מלמדים כמה ילדים המקןבצים בכיתה אחת , לשיטת למידה המאפשרת אינדיבידןאליזציה של המאמץ . אם אמנם תתרחש התפתחןת כזן , היא תשתרע בהכרח על פנ י כמה עשרןת שנים , אבל תצעיד אןתנן אל המאה ה , 21- כשאנן מצן י ד י ם בכלים מתאימים יןתר לביצןע המלאכה . בדברי אתייחס בעיקר ל י סןד הקןגניטיבי בחינןך ןלפיתןחה של אמנןת הלמידה . אני מסכים לדברין של פרןפסןר שפלר : נןשא הלמידה אינן מצטמצם לרכישת מידע ןלפתרןן בעיןת , אלא טןמן בחןבן תהיןת , חלןמןת , לבטי מצפןן , חקירה ןדרישה , העלאת שאלןת i לא רק קל י טת המידע המןעבר אלינן מן הכתןב אלא התייחסןת להדגשין ןלדקןיןתין , ןל יי מידע יי הנמסר בין השיטין אן באמצעןת השתיקןת . ( פרופ י י י שפלר , אוניברסיטת הרווארד ) אנ י מעז לטעןן ששיטת למידה , השמה דגש בחקירה ןבחשיבה חןפשית , תקדם ןתטפח גישה כזן ןדןמןתיה . ל א אדןן ביסןד השלישי - התןכניןת - שבן כלןלים מערכי שיעןר , פיתןח האיש י ןת , חינןך לערכים ןתפקידן החברתי של המןסד החינןכי . ןאף-על - פי-כן , אם כי מחקר י מןגבל בהיקפן , עשןיןת השלכןתין החינןכיןת ןהחברתיןת לחרןג מעבר לתהליכים הכרןכים ביסןד הקןגניטיבי של החינןך .

מקס רואו


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר