מבוא

עמוד:6

לצורך הוראת התכנית מומלץ ליצור שילוב ותיאום בין מורים לפסיכולוגיה ובין מדריכים פדגוגיים . מורי הפסיכולוגיה יעסקו בצד התאורטי ובהנחיית תרגילים בעלי אופי דינמי , והמדריכים הפדגוגיים יסייעו בקשירת התאוריה למעשה . כל חלקי התכנית ניתנים להתאמה גם לקורסי "ליווי בקליטה" למורים בשנת עבודתם הראשונה ולצוות מורים בפועל . מבנה התכנית והמלצות להפעלתה בתכנית שני פרקים מרכזיים : . 1 משמעת בבית הספר על פי גישות המתמקדות ביחיד . . 2 משמעת בבית הספר מן ההיבט המערכתי-חברתי . בכל פרק מוצגות כמה גישות ותפיסות בפסיכולוגיה , אשר מאירות את נושא המשמעת בבית הספר מזוויות ראייה שונות . בכל גישה דנים בתחומים אלה : הרציונל בעיות משמעת לאור הגישה המלצות לדרכי טיפול בבעיות משמעת . לכל גישה מצורפים : . 1 רשימת תרגילים המסייעת לעבד ולהמחיש את הצד התאורטי ; התרגילים מגוונים , חלקם בעלי אופי דינמי-הפעלתי וחלקם עוסקים בצפייה ובניתוח . גישות שאינן מלוות בתרגילים יתורגלו כמסגרת ניתוח אירועים ( ראו נספח מסי . ( 1 . 2 ביבליוגרפיה המיועדת להרחבת הידע בנושא . בנספח לתכנית פרק העוסק בניתוח אירועי משמעת . הפרק כולל : הנחיות לכתיבת אירועי משמעת הנחיות לניתוח אירועי משמעת אירועים לדוגמה - מבית הספר אירועים לדוגמה - מן התקשורת .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר