ק

ק

עמוד:829

רשמית במרכזו, מדרשת ארץ-ישראל, מכללה ובה שלושה מסלולי לימוד: מדיניות (הסכסוך הישראלי-ערבי); ציונות (פרקים בתולדות היישוב בארץ-ישראל; התפיסה הדתית- ציונית לשיבת ציון ולהתיישבות בארץ-ישראל; תולדות ההתנחלות ביהודה ובשומרון); יהדות (תפיסת ארץ-ישראל ביהדות ועוד); במרכזו, מוזיאון קדם, מבחר ממצאים ארכיאולוגיים שנמצאו בו ובסביבתו  קדימה עירה, במחוז המרכז, בנפת השרון, באזור שרון כק"מ אחד ממזרח לאבן יהודה, מצפון לתל מונד דרך ראשית 4 בקטע צמת דרור - צמת השרון, בק"מ ה- ,14207 בצמת הדסים, פנייה מזרחה שם סמלי, בהוראה שאולה, בעקבות הכתוב בספר 'חבקוק': " מגמת פניהם קדימה " (על סמל המועצה המקומית כתוב: "בעמלך תצעד קדימה" ) ראשיתה כמושבה שקמה ביזמת יהושע חנקין מייסדיה עולים מגרמניה אחרי קום המדינה נקלטו בה עולים חדשים וצביונה השתנה והיה לעירוני  קדירת א צנע שבט בדואי, במחוז הדרום, בנפת ובאזור באר שבע כ-9 ק"מ ממערב-צפון לערד, כק"מ אחד מצפון-מערב לתל ערד דרך ראשית 31 בקטע צמת שקת - ערד, בק"מ ה- ,41 בצמת תל ערד, פנייה צפונה לדרך מקומית 2808 (בעתיד, דרך ראשית 80) נקרא על-שם השבט, ערב קדירת [קדירת] א-צנע בני השבט משתייכים אל מטה ערב א-תיהא (מקור שמו, במוצאו מאזור א-תיה [מדבר השממה] בסיני) בזמן 'המנדט' היה משבטי הבדואים הגדולים ביותר בארץ-ישראל המערבית (במפקד 1931 נמנו בשבט 14,193 נפשות) התחלק למטות משנה, בהם: ערב א-נתש, ערב בנו עקבה, ערב חכוך, ערב ד'לם, ערב רושדה, ערב קטטוה, ערב רמדין [רמצ'ין] במהלך 'מלחמת השחרור' עברו רבים מבני השבט לסיני ולעבר הירדן המזרחי  קדיתא כפר זעיר, במחוז הצפון, בנפת צפת, באזור גליל עליון מזרחי כ-4 ק"מ מצפון-מערב לצפת, כ-2 ק"מ מצפון-מזרח למירון, ממזרח-דרום לאור הגנוז דרך ראשית 89 בקטע צמת מירון - צמת עין זיתים, בק"מ ה- 478 בקירוב פנייה צפונה לדרך-עפר שם ערבי משמעותו ומקורו עלומים ברשימה של מקומות וקברי צדיקים, נזכר: "כפר קדיתא - שם קבר רבי טרפון וגל אבנים עליו לציון" הוקם על אדמותיו של הכפר הערבי שננטש קדיתא, במפנה המערבי של הר כותר ומשני צידי נחל כותר מייסדיו, קבוצת משפחות, המכנה את עצמה 'התיישבות בודדים' מאורגנים בעמותת 'כותר', כשם ההר עליו הם יושבים, ומבקשים לקרוא להתיישבותם 'יש מאין'

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר