י

י

עמוד:403

פנימייה ובית ספר דתי )עיוני ומקצועי(. ■ ינוב מושב, במחוז המרכז, בנפת השרון, באזור שרון. כ 5 ק״מ ממזרח לנתניה, מדרום מזרח לכפר יונה, מצפון לגאלים, ממערב לתנובות. דרך ראשית 57 בקטע צמת השרון - צמת )מחלף( טולכרם, בק״מ ה ,8.64 בצמת ינוב, פנייה דרומה לדרך מקומית .5613 שם סמלי, בהוראה שאולה, בעקבות הכתוב בספר ׳משלי׳: ״ני צדיק ינוב חכמה ולשון תהנכות תכרת״, ובעקבות הכתוב בספר ׳תהלים׳: ״אל תבטחו בעשק ובגזל אל תהבלו חיל כי ינוב אל תשיתו לב״. הוקם על אדמות האפנדי נבולסי. מייסדיו, עולים מטוניסיה. במקום, בתי עץ טרומיים, מתנת העם הנורבגי, לזכר 27 ילדים יהודים מטוניסיה, שנספו בתאונה אווירית בדרכם מטוניסיה לארץ. הניצול היחיד התיישב פה. ■ ינוח ]ינוח[ עירה, במחוז הצפון, בנפת עכו, באזור יחיעם. כ 4 ק״מ מדרום מערב למעלות, כק״מ אחד מדרום מערב לכפר ורדים, במפנה המערבי של הר ינוח )נ״ט 661(, במרכז רכס ינוח. דרך ראשית 89 בקטע צמת אשרת - צמת מעלות, בק״מ ה 16.9 בקירוב פנייה דרומה לדרך מקומית 8835 )לעבר תרשיחא וכפר ורדים(. במקום מזהים את ינוח שב׳תלמוד׳, מקומו של התנא אבא יוסי בן חנן. השם ינוח מתפרש כקיצורו של השם, תיאופורי )שכלול בו שם אלהים, כמו: ישעיהו וישראל(. במהותו, האל ינוח, ישכון. הצעת הזיהוי עם ינוח שב׳תנ״ך׳ אינה נראית. ינוח שב׳תנ״ך׳ נזכרת ב׳כתבת תגלת נלאסר ה 3׳ בימי נקח בן רמליהו )724 לפנה״ס(, ואילו המקום הזה רחוק מאד מיתר הערים הנזכרות שם )הערים רשומות לפי סדר כיבושן מצפון לדרום: עיון, אבל בית מעכה, ינוח, קדש וחצור(, היא אינה נמצאת בשטח נחלת נפתלי ויישובה אינו קדום לתקופה הרומית. המקום נזכר פעמיים בתעודות מהתקופה הצלבנית בשם Yanot; בתעודה אחת )1220( נזכר כשייך למבצר המלך במעליא. בתעודת אחרת )9221( נאמר, שבו נמצאת החרבה Hemelic )ייתכן שהכוונה לחרבת ענבל(. הגרעין הישן בנוי על גבי שרידים קדומים )התקופה הרומית הביזנטית(. ברבים מהבתים משולבים אבנים ופריטים ארכיטקטוניים קדומים. בשנת 1991 הוקמה מועצה מקומית משותפת לה ולכפר הסמוך, ג׳ת. בתחומה, עתיקות )יסודות, בית בד, בורות, שברי בנייה עתיקים(. ■ ינון מושב, במחוז הדרום, בנפת אשקלון, באזור מלאכי. כק״מ אחד ממזרח צפון לקרית מלאכי, מדרום מערב לכפר הרי״ף, מצפון מזרח לערוגות. דרך ראשית 3 בקטע צמת מלאכי - צמת רא״ם, בק״מ ה 246 בקירוב פנייה מזרחה. שם סמלי, בהוראה שאולה, בעקבות הכתוב בספר ׳תהלים׳: ״יהי שמו לעולם לפני

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר