אקסל הונת מבוא

עמוד:13

הזאת חייבת להוסיף ולהתקיים גם בתקשורת הלא וירטואלית , כי כאשר הפגישה מתגשמת עליהם לנסות לממש הלכה למעשה את התכונות שהובטחו קודם לכן : אין להם אפשרות אמיתית ליצור בפגישתם קרבה אינטימית ולהכיר את האחר כאינדיווידואל קונקרטי . אתרי ההיכרויות המקוונים מביאים אפוא להעמקת התהליך שתחילתו בניהול התראפויטי של תרבות התעשייה : תחילה מעוצבים רגשותיו של האדם כך שישרת את ייצור הרווח הכלכלי , אחר כך הם הופכים לסחורה , ובהמשך הם הולכים ומאבדים את האיכויות האינטראקטיביות שלהם שהן הן שהקנו לנו בעבר יכולת להתמצא במצבים שונים . אך לטעמי יש למחקר שלפנינו מעלה גדולה אף יותר מן הדיאגנוזה החריפה הזאת של התקופה . על אף שחקר הפרדוקסליות הסוציאלית של ההיתוך בין כלכלה קפיטליסטית לרגשות אנוש כמוהו ככתיבת פרק חדש ^ אל קטי קה של הנאורות , אווה אילוז אינה מאמצת בשום חלק של מחקרה את הנימה האליטיסטית שאדורנו והורקהיימר נתפסו לה . תהליך המסחור ההולך וגובר של רגשותינו נבחן ממרחק מתודי , הנחוץ כדי לחלץ ולחשוף אותו מתוך ההתרחשויות הרבות והתהליכים ההיסטוריים ; ואולם ההזרה הזאת איננה מביאה עמה אדישות כלפי העולם , אדישות שהייתה מגבירה את הגחכתם של הסובייקטים המתוארים . אדרבה , מבין השיטין של הניתוח הסוציולוגי המפוכח מבצבצת במקרים רבים ההכרה , שגם בעידן שבו עולם הרגש נשלט על ידי שיקולים כלכליים , טכנולוגיית האינטרנט עשויה להוות אמצעי לגיטימי והולם הנותן לאהבה ולחיבה מרחב וירטואלי . משפטים אחדים אף יוצרים רושם שהמחברת מבקשת לטעון , כי ביצירתיות ובדמיון של הסובייקטים יש כדי לאפשר להם לנצל אפילו את השפה המופשטת של רגשות מתוקננים לתכליות אותנטיות משלהם . כל

הקיבוץ המאוחד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר