חלוקת ארץ־ישראל - שלילתה להלכה ולמעשה

עמוד:655

לא הניחו עוד השתהות והתרפקות על תוכניות חי נוכיות תרבותיות לטווח ארוך . במאבק נגד הזמן בט לה והלכה לעולמה המגמה האידיאליסטית על בי ת"ר בלתי פוליטית . 1359 מצב הדברים בשנת 937 ו היה חמור מבחינת בית '' ר הרבה יותר משהיה בשנת , 1931 כשעלתה שאלת הקמתה של מדינת היהודים כשאלת עקרון ואידיאה בקונגרס הציוני הי"ז . בשנת 1937 נעשה המאבק בציונות וביהדות צמוד למצב מדיני שונה לגמרי , ולא היה עוד ערטילאי , ואף חדל להיות מאבק פנימי גרידא . 136 ° ( 1559 הדברים בוטאו במיכתב ששיגר מרדכי כץ לשלום רוזנפלד - . ( 1937 . 9 , 23 ) 'ברי לי שאין "מצב" מיוחד של בית"ר ו"מצב ' מיוחד של התנועה בכללה . ביתיר היא לא מיפלגה ( לפי שעה בכול אופן , ( אבל לפי כל טיבה ומהותה — תנועה מדינית היא ויונקת משורשים מדיניים ומהווי מדיני . ולכן היא קשורה כפתיל בשלהבת עם התנועה המדינית הכללית . ולכן יורגש משבר בבית"ר כל זמן שישלוט "המשבר המדיני בתנועתנו ... נשמתה של בית"ר תנוחם רק בפיחרון הבעייה המדינית של תנועתנו . ' ( 1360 כבר בשנת 1951 הסביר שילטון ביתיר את עמדת הצהיר בקונגרס הציוני הי"ז הסבר מדיני גמור ביחסי לתקווה ' לשים קץ לרוח הבלתי ציונית , שהסמל שלה הוא פרופיסור וייצמאך וביחס לבחירת סוקולוב וכוי . עי' נוסח החוזר שהביא ז'בוטינסקי במאמרו 'האתיקה של העצמאות' ( עי' כרך 'בסער . ( 137—136 ' , אסיפת נוער נגד החלוקה בניריורק

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר