פתח־דבר

עמוד:10

המערכת זקוקה לשינוי ארגוני קיצוני ? האם אי אפשר להסתפק בשינוי בתוכניות הלימודים ובדרכי ההוראה של המורה ? יתר על כן , האומנם יתרמו שינויים ארגוניים לשיפור האפקטיביות של בית הספר ? אכן , יש חוקרים הסוברים ששינוי ארגוני הינו צעד מקדים לשינוי בתוכניות ובתהליכים , אך יש הסוברים שהעיקר הוא השינוי בתוכניות ובתהליכים , ואילו השינוי המבני הינו משני . עבודה זו תטען שהשינוי המבני הארגוני הינו הגרעין , אך ללא עריכת שינוי בתוכניות הלימודים ובשיטת ההוראה , לא תהיה לשינוי במבנה הארגון ( לביזור המבני ולמעבר לניהול עצמי ) השפעה משמעותית על האפקטיביות הבית ספרית . החומר שנאסף לצורך כתיבת ספר זה מתבסס על מקורות שונים : מחקרים ועבודות שנעשו בארצות הברית , בבריטניה , באוסטרליה ובישראל , פרוטוקולים של דיונים בנושא בארץ ובעולם , ראיונות עומק עם פקידים בכירים במשרד החינוך וברשויות המקומיות , ושאלון חצי מובנה למנהלי בתי םפר בניהול עצמי בירושלים . הערות ביבליוגרפיות . 1 מובא בתוך : . Record , 92 , 170-191 perspective : Tinkering toward Utopia . Teachers College Tyack , D . ( 1990 ) . Restructuring in historical . Governors Association 10-22 ) . New York : Center for Policy Research , National from pioneering districts . In Results in education ( pp . David , J . L . ( 1988 ) . Restructuring in progress : Lessons . 2 . school . London : The Falmer Press Caldwell , B . & Spinks , J . M . ( 1988 ) . The self managing . 3 . schools . London : DES publications ( 1988 ) . Education reform act : Local management of Great Britain , Department of Education and Science . 4 Foster , J . D . ( 1991 ) . The role of accountability in . 6 . management in Israel . Educational Leadership , 53 , 4-1 1 Volansky , A . & Bar Eli , D . ( 1995 ) . Towards school . 5

רמות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר