הקדמה

עמוד:11

החטיבה הצעירה נהפכה לחלק בלתי נפרד של בית הספר . תכנון הלימודים הותאם למגבלות של מערכת החינוך , תהליך התקשוב היה מוצלח , אך מורכב וייחודי ל"כרמים , " והכשרת הסגל נעשתה כתוך בית הספר וצמוד לצורכי המורות וההוראה . מאמץ מיוחד נעשה להפוך את צוות בית הספר לארגון לומד . בשנה הראשונה היה צורך להתמודד עם שפע של נושאים חדשים וללמוד אותם , אולם עם הזמן פיתח צוות בית הספר פתרונות הולמים ונעשה שותף מלא לתהליך הפיתוח , והמערכת החינוכית התייצבה במיטבה . הפרק החמישי והאחרון מהווה סיכום ביניים המרכז את התמונה הכוללת של פרויקט בית הספר העתידי . הסיכום מגשר את התיאוריה , החזון והמעשה לכלל מקשה אחת . המודל המתהווה של בית הספר העתידי מוצג בכל היבטיו : המבנה , תשתיות המחשוב , פיתוח הסגל , הפדגוגיה החדשה ותיאור איכותי של התפוקות . סיכום הביניים מאתר , לצד ההישגים , בעיות וקשיים המבקשים פתרון . מחקר ההערכה המסכם יוכל להיעשות רק כאשר התלמידים שהחלו את דרכם בחטיבה הצעירה יגיעו לחטיבה המבוגרת . ההכנות למחקר זה נמצאות בסיומן . בימים אלה לומדים בבית הספר תשע מאות ושלושים תלמידים ופועלים בו שישים ואחד חברי סגל . עבודת הצוות מסורה ומקצועית , והסגל מתמיד למרות הדרישות הרבות מן התפקיד . דו"ח הערכה של משרד החינוך מצביע על מכלול הישגים גבוה מן הממוצע הארצי . גם אם מוקדם עדיין להסיק מסקנות , ניתן לקבוע כבר כיום כי המודל החדשני נושא עימו הבטחה של ממש להפיכתו של בית הספר למוסד הומני ומודרני .

רמות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר