מבוא

מתוך:  > תנו להם ספרים > מבוא

עמוד:7

מבוא " ילדים שיש ברשותם ספרים — חייהם עשירים יותר מאשר לולא היו הספרים בידיהם " . דומה שאין אדם המצוי אצל ילדים , אשר יערער על מלים אלה ( שאמרה מרי צייס בספרה "ילדות קסומה . ( " הכול יודעים כיום איזו השפעה עצומה יש לספרי הקריאה בגיל הילדות ; ובכל זאת מעטים עד מאוד הם ספרי היסוד בעברית , הדנים במכלול הבעיות של תחום קסום זה הנקרא ספרות ילדים . ספרות ילדים , שהיא מן המקצועות "הצעירים" במדעי הרוח , שלוחותיה מסתעפים לשלושה ענפים עיקריים : ספרות , חינוך , פסיכולוגיה . כל המבקש ללמוד מקצוע זה ולהכירו חייב להכיר את האספקטים השונים המקופלים במושג ספרות ילדים , למשל היבט פדגוגי — ספרות ילדים כמכשיר להקניית השכלה וערכים ? , היבט ספרותי — הסוגים השונים של ספרי הילדים , רמתם ואיכותם ; היבט היסטורי — התפתחותה של ספרות הילדים , מספרות דידאקטית לספרות חווייתית ; היבט פסיכולוגי — הצורך הנפשי של הילד בקריאה ומידת השפעתו של הספר על הקורא הצעיר , היבט אמנותי — הספר כיצירה המעניקה לילד חוויה אסתטית . ספר זה הוא פרי עבודה בת שתי עשרות שנים , המגלמת בתוכה לימוד ומחקר , עיון וקריאה , פגישות וסקרים , כתיבה והוראה . גירםתו הכתובה הראשונה היתה מערכי שיעורים בספרות ילדים בשביל תלמידי בית המדרש למורים ; אליה נוספו , תוך כדי כתיבתה והרחבתה , פרקים חדשים . שכן ספרות הילדים , לא פחות משאר המדעים , היא מקצוע חי , המתחדש ומתרחב בלא הרף . ( בשנים האחרונות נוסדו בארצות אירופה ואמריקה מוסדות מחקר

ספרית פועלים


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר