הקדמה

עמוד:10

חוקרת את הסיכסוד בין הטוגר והינקותי , בין השכבות העדכניות וה & ךכאיות שבנפש' כוונתנו היא שהפנייכואנאליזה חוקרת התפתחות ^ סיכולוגית דרך האנאליזה של היחיד . בה בשעה היא זורעת אור על העובדה , כי תולדות האנושות הריהן מטאמליזט ( חילוף חומרים ) כביר של מחזורי חיים אינדיבידואליימ . הייתי רוצה לומה איפוא , כי זה ספר על תהליכים היסטוריים . אך הפסיכואנאליטיקן הוא היסטוריון מוזר < אולי מסוג חדש לגמרי : עם התחיי בותו להשפיע על מה שהוא מוצא בתצפיותיו , הרי הוא נעשה חלק של התהליך ההיסטורי אותו הוא חוקר . בחזקת רופא , עליו להכיר את תגובתו שלו למימצאימ . "משוואותיר * כמסתכל נהפכות לעצם כלי הסתכלותו . על כן , לא השימוש במתחים של המדעים האובייקטיביים יותר ולא הסתייגות הכבוד מהמולת ההןלה אינם יכולים ואינם צריכים למנוע את המתוד הססי כואנאליטי מלהיות מה שקרא ה . ס . סוליבאן , לוקח חלק , '' ודוקא באופן שיטתי . במובן זה הספר שלפנינו הוא ספר סובייקטיבי , כעץ מורה דרד במושגים , וכך הוא צריו להיות . לא השתדלנו להיות מייצגים באמצעות ציטאטות , או להיות שיטתיים בסראה מקורות . בכללו של דבר אין שכר רב למאמץ של חיזוק משמעויות עמומות על ידי ציטאטות מתוך הקשרים ( קונטקסטים ) אחרים שמשמעותן עמומה באותה מידה . מתור צמצום ברור של המטרות , וכן ויתור על כל ענייני בכורה , אנסה הפעם לצטט נכונה לפחות את עצמי . גישה זו טעונה הסבר קצר בענייו הכשרתי וחבות התודה האינטלקטואלית שלי בכלל . הגעתי אל הפסיכולוגיה מן האמנות — מה שיסביר , אם גם לא יצדיק , את העובדה , כי לא פעם יתפסני הקורא בציירי מירקמים וךלןעים במקום שאציין עובדות ומושגים . הוצרכתי להפוך ליתרון מעלה את ההכרח שלי לפי טבעי — כי מה שיש לי לומר יהא מבוסס על תיאור מייצג ולא על טיעון עיון . לראשונה נכחתי פנים אל פנים עם ילדים בבית ספר אמריקני קטן בווינה , שבהנהלת דורותי בורלינגהם ו & טר בלום . התחלתי את הקאריירה הקלינית של בחזקת מה שנקרא בדרך כלל אנאליטיקךילדות , ואין פירושו של כינוי זה שעשיתי אנאליזות בעודי ילד , אלא שתחילה ערכתי פסיכואנאליזות אצל ילדים . בזאת הודרכתי על ידי אנה פרויד , ואוגוסט אייכר ^ רן המנוח . סיימתי אוי הסכת הפסיכואנאליטי בווינה : 2 nna Psychoanalytic Institute )

ספרית פועלים


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר