תוכן העניינים

עמוד:6

אינטלקטואליים של ממש . 9 68 / למידה משמעותית באמצעות עשייה והתנסות עצמית . 10 79 / לימודי המלאכה והעבודה כגורם מאזן ואינטגרטיבי בין היבטים , ממדים ותפקודים שכליים רוחניים וגופניים מעשיים " . 11 87 / העבודה היא צורך נפשי וגופני גמור לאדם : " ניגודים והפכים מלאכותיים ומדומים 93 / " . 12 אין המטרה מושגת אלא אם כן האמצעים להשגתה נוצרו כצלמה ובדמותה , ומהווים חלקים אורגניים ממנה : " מטרות ואמצעים " . 13 105 / מושג העבודה מבחינה פדגוגית" . 14 112 / בזכות ובשבח החינוך המקצועי ולחובתו 116 / שער שלישי : ממדים קוסמיים , מטאפיסיים , אקולוגיים ואנתרופולגיים 121 / . 1 העבודה במשמעויותיה ובממדיה הקוסמיים והמטאפיסיים . 2 123 / כושר זימון המשמעות העליונה אל תוך מעשה השגרה . 3 129 / לביטול ה'שניות' ולסילוק ההפרדות המדומות והמחיצות המלאכותיות בין ' חומר' ל'רוח , ' בין 'דעת' ל'פעולה' ובין 'הכרה' ל'חוויה' . 4 133 / הצורך ברביזיה יסודית של היחס הערכי והרגשי מצד האדם המודרני לשאר מרביבי הבריאה 144 / שער רביעי : ביקורת החברה הטכנולוגית 157 / . 1 ההתפתחויות המדעיות והטכנולוגיות והשתמעויותיהן החינוכיות וההומניסטיות ' . 2 159 / טכניקה' ו'טכנולוגיה' - בירור מושגים והשלכותיהם : הפן המחייך והאופטימי לעומת הפן הזועף והפסימי . 3 168 / האשליה שבכוחן של הטכנולוגיות החדישות לפתור את בעיות היסוד של החינוך או של הקיום האנושי . 4 178 / האם אכן קידמה . 5 181 / ? לבעיית 'שתי התרבויות' ' . 6 199 / השכלה ליברלית' ( כללית ) ו'השכלה מקצועית' ( טכנית ) ' . 7 204 / הטכנופולי . ' "הגולם שקם על יוצרו" 225 /

הקיבוץ המאוחד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר