תוכן העניינים

עמוד:5

תוכן העניינים שלמי תודה 8 / עם הספר 9 / בזכות ההמשכיות בחינוך - דברי הקדמה מאת פרופ' א' שביד 11 / שעו ראשון : דו"ח 'ועדת הררי' " ) מחר ( " 98 ובירור השלכותיו באור ביטול לימודי המלאכה והאומנויות הטכניות והכלליות ושחיקת החינוך לתרבות העבודה וערכיה 17 / . 1 הבטחה ותקווה שנכזבו ושעת רצון שהוחמצה . 2 19 / הנחות היסוד , הרעיונות , העקרונות והטיעונים העיקריים והמרכזיים . 3 20 / עבודה ומלאכה , מדע ותרבות . 4 23 / הרכב הוועדה . 5 24 / ראייה מעוותת של המציאות ועיוורון קונספטואלי . 6 25 / מאזן 'חדש' לעומת 'ישן' אינו חד משמעי אלא תהליך דיאלקטי פתוח ' . 7 29 / מצוינות : ' בין אי הסכמה והתנגדות לבין מבוכה רעיונית ועמימות מושגית 31 / שער שני : היבטים פילוסופיים ופדגוגיים 41 / . 1 תפיסת המרובה . 2 43 / תלישות מהמציאות החינוכית ב"שטח" ותפיסה שגויה ומוטעית של תפקיד בית הספר התיכון ושל יעדיו ומטרותיו 44 / . 3 הפרזה ואמונה עיוורת בערכה ובכוחה המעצב של ה'העברה' בהוראה ובלמידה . 4 49 / התפתחות המדע אינה מהווה דגם או אפיק מרכזי של התהליך ההיסטורי כולו ואינה זהה עם רעיון הקידמה ; הוראת המדעים אינה יכולה ואינה צריכה לשמש ציר מרכזי של התהליך הפדגוגי כולו , 5 52 / תעתועיה וסילופיה של 'הפדגוגיה של ההתרחשות בהווה' 56 / . 6 הטכנולוגיות החדישות אינן מבטלות את הצורך בשימוש ובלימוד הטכנולוגיות המסורתיות . 7 61 / שחיקה ובזבוז פוטנציאל עצום של דפוסי חשיבה והתנהגות פוריים ואובדן רפרטואר מגוון של ערכים , גישות ודרכי פתרון יצירתיים . 8 65 / חינוך להצטיינות אמיתית או עידוד לתחרות פרועה ונטולת ערכים

הקיבוץ המאוחד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר