הקדמה

עמוד:14

חנה פישר גרפי 14 מתאפשר אצל ילדים שאינם מחוברים ואף נדחים חברתית בשל אי בשלותם . ילדים שאינם בשלים הם ילדים שתלויים במבוגרים והם מכונים "תינוקיים", או "ילדים קטנים" . ילדים בשלים הם ילדים שמגלים עצמאות ביחס למבוגרים והם קשורים ושייכים לחברת ילדי הכיתה . ילדים אלה מכונים "בוגרים" . גילי : אם הם יגידו להורים שלהם [ ישתפו את ההורים במה שקורה מבחינה חברתית ] אז הם לא יהיו "מקובלים" [ חברת ילדי הכיתה לא תקבל זאת ] ואף אחד לא ירצה להיות חבר שלהם, כי זה אומר שהילדים בכיתה חושבים שהם ילדים קטנים שתמיד מקשיבים להורים שלהם [ ילדים שחייבים את התערבות המבוגרים ] . לירי : [ . . . ] בגלל שהם בוגרים . אני חושבת שהם צודקים . אם הם יקשיבו להורים יכול להיות שיקרו דברים לא נעימים להם . רונית : הם [ הילדים הדחויים חברתית ] מתנהגים קצת בתינוקיוּת . הם רוצים דווקא משחק מסוים . וכולם אומרים להם : אבל כולם משחקים במשחק מסוים אחר . אז הם לא רוצים ועושים אוף ! ומתחילים ללכת ועוזבים את כולם . כאילו הם ילדים בני שלוש . או כשנגיד שכל הכיתה עושים מה שהם כן רוצים אז הם מתחילים לקפוץ כמו ילדים קטנים ולצרוח משמחה יש ! יש ! יש ! ילדים בשלים בחביון חווים את גיל החביון באמצעות חלק חדש בעצמי - "עצמי‑‑חברתי" . לעומתם, אצל ילדים שאינם בשלים והם דחויים לרוב החלק של "עצמי‑‑חברתי" טרם החל לפעול . החוויות החברתיות הקשות של דחייה חברתית מופנמות כפגיעה באגו, בערך העצמי ובאיכויות הנפשיות הראשוניות . ילדים שאינם בשלים, שעדיין תלויים בהוריהם ובמבוגרים, חווים את חברת ילדי כיתתם, השואפים להתנהלות עצמאית, באופן קשה ביותר . הם אינם מסתגלים לכך שהילדים בכיתה מתנהגים על פי נורמות חברתיות עצמאיות, ואינם מתחשבים בעמדה של המבוגרים . הם מסרבים להכיר בהתנהלות העצמאית של חברת ילדי הכיתה, שאינה עולה בקנה אחד עם ההתנהגות המוסרית של הוריהם

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר