תוכן העניינים

עמוד:13

13 הקדמה "לקויות למידה" ( Learning Disabilities ) הוא תחום רחב, המכיל נושאי משנה רבים . קיימים סוגים שונים ומגוון דרגות של לקויות למידה, וכל סוג בא לידי ביטוי בצורה שונה של הלקוּת אצל הפרט המאובחן, וכן בדרך הטיפול באותה לקוּת . לקות למידה אינה בעיה של חוסר אינטליגנציה או מוטיבציה . זוהי לקות נוירו-התפתחותית הפוגעת בתפקודי למידה בסיסיים — קריאה, כתיבה וחשבון — ומהווה הפרעה של ממש לפרט בבואו לרכוש ולבטא ידע ומיומנויות ברמה הצפויה לבני גילו ( American Psychiatric Association – APA, 2013 ) . אפשר לחלק את לקויות הלמידה לשני חלקים : לקויות למידה התפתחותיות, כמו ליקויים בקשב, בזיכרון, בתפיסה ובשׂפה ; ולקויות למידה אקדמיות, כמו ליקויים בקריאה, בהבנת הנקרא, בכתיבה ובמתמטיקה לתחומיה השונים . ילדים המאובחנים עם לקויות אלו ( אחת או יותר ) הם לרוב בעלי מנת משׂכל רגילה ( שרוני, 2013 ; 2013 APA, ) . לקות למידה נובעת מגורמים נוירו-התפתחותיים ולפיכך היא נמשכת לאורך כל חייו של הפרט ועלולה לפגוע בתפקודו גם בבגרותו . לאדם עשויה להיות יותר מלקות למידה אחת, ובכך נוצר מצב של לקות כפולה או משולשת . טיפול מתאים עשוי לסייע לאדם עם לקות למידה בודדת או מרוּבת-פנים לבטא ידע ומיומנויות ולהגיע למיצוי מלא יותר של הפוטנציאל האישי שלו בתחום הלמידה הספציפי ( 2006 , . Garrett et al ) . לקות למידה נחשבת גם ללקות בתהליך פסיכולוגי מסוים, המתבטאת בהבנת השׂפה ובביטויהּ ; לא

כרמל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר