הקדמה

עמוד:7

הקד מה׀ 7 המיוסדת בעיקר על אבחונים והוראה 'מתקנת', למודל הומניסטי, המבוסס על תפיסה הוליסטית של הלומד והתייחסות ללקויות כאתגרים . כמי שדוגלת בתפיסה ההומניסטית כבסיס להתייחסות למוגבלויות אני מברכת את המחבר, סאאיד בשארה, על כתיבת ספר שבו הוא מזמין את הקורא לצעוד יחד איתו בעקבות השינויים שחלו במהלך העידן האחרון בהגדרת לקויות הלמידה . הפרק השישי של הספר, שכותרתו "מבט לעתיד", מסכם את הידע שהצטבר עד היום אך גם מזמין את הקורא לחשוב על העתיד . והעתיד קורא לשינוי עמדות, כפי שמציין המחבר : "עלינו לזהות בהם [ בתלמידים עם לקויות למידה ] כוחות וכישרונות מיוחדים, לתמוך ביכולתם לבוא לידי מימוש עצמי ולהעֲצים את משאביהם בראייה הצופה את פני העתיד" ( עמ' 156 ) . אני מזמינה את הקוראים להכיר את המהלך ההיסטורי בכל הקשור ללקויות למידה, להעמיק בלמידת הידע הרב והחשוב בכל הקשור לאבחון ולהתערבות, אך מעל ומעבר לכל אלה לחפש ולמצוא את ה'ילד', חוויותיו, ההתמודדויות שלו, אישיותו וצרכיו כאדם שלם . אין לי ספק בכך שהספר ישמש לא רק להפצת ידע בתחום של לקויות למידה, אלא גם יתרום למתווה משמעותי להמשך ההתייחסות האישית והמקצועית ללומדים עם אתגרים בלמידה על בסיס הגישה ההומניסטית . הספר משיג את מטרתו להציג בפני הקורא את מורכבות ההוויה של לומדים עם לקויות למידה ואת השינויים בהתייחסותם של אנשי מקצוע וקובעי מדיניות לתלמיד 'המיוחד' . הספר מהווה נדבך חשוב בספרות העיון והמעשה בתחום לקויות הלמידה בארץ בכלל ובחברה הערבית בפרט, והוא מהווה תרומה משמעותית עבור תלמידים והורים, סטודנטים ואנשי אקדמיה, אנשי חינוך ומקבלי החלטות . פרופ' שונית רייטר

כרמל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר