תיאטרון המילה

עמוד:11

11 להיות מזרחי או המילה לבנטיני כזוכה בשיחה ליחס מאדיש מעצמה אבל עדיין נרשמת כמילה בתוך האדשה זו או המילה מזרחי כמובלטת בהוויות שלה על חשבון עברה ובאופן הכרזתה העצמית של המילה מזרחי כמתה אבל ממיתה עצמה תוך החייאתה העצמית על פני הדף או המילה ספרדי שמתארחת עם האוטוביוגרפיה של מילוליותו של חבר או המילה ישראלי שנרשמת בשיא חומריותה הצלילית והמסמנית לפני ואחרי בוא המשמעות . במובנן אלה המילים הזהותיות הנוכחיות לוחצות את הסובייקט לחיות את קיומן ולמעשה מאפשרות לו להשיג לעצמו רווח והצלה בתוך הניכור של מילת הזהות מעצמה . כל שנותר לנו כקוראים הוא לגלם את הקהל המאמין בעולמיות המילה בשעה שהיא רדופה ברוח עצמה . המסות הכלולות במסעות אוטוביוגרפיים אלה נרשמות כרגעים חבריים בשעה שנכתבות מתוך מפגשים של שאלת הזהות בבירור החברות, בירור אשר עוקד יחד את החברות בפער בין שניים שהוא לעולם אינסופי, והמילה הכתובה מהדהדת את הפער הזה לתוך פער המילה מתוך עצמה להיות בעלת גורל חדש שבו תברא את עצמה . חבריי וחברותיי נשאו עימי את בירורה העצמי של מילת הזהות . חברים שחיברו את האפשרויות הראשוניות של המילה הזהותית לשהות במחיצתו של מחברן, ברגעיו הכי אישיים, ממיכל בן-נפתלי שהזמינה מסה בנושא בושה לגיליון ״תיאוריה וביקורת״ שערכה, לקציעה עלון שהציעה לי לחבר מסה על שירתו של המשורר ארז ביטון שתתכנס באסופת מאמרים על אודות מזרחיות וספרות, וכישלון חיבור המסה זכה לדוח העצמי, אשר נרשם יחד עם דוח עצמי של רפאל זגורי-אורלי על הלהיות ספרדי כמסע זהות תלוי הקשר וזמן, כך ששני הטורים התפרסמו זה לצד זה בעריכתה של קציעה . המסעות הפוליטיים שלי בתוך המילה מזרחי התגבשו עם רפאל ועם רונית פלג לכמה יצירות פוליטיות שהתפרסמו בעיתון

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר