פתח דבר: ההתחלה

עמוד:12

מעבר לכתפיו התנשא האזור שבו מרכיבים את גוף המכוניות, הביטוי הכביר מכול, עד אז, של החזון של מאסק : מפלצת מכנית שבולעת חלקים בקצה האחד ופולטת מכוניות מהקצה האחר . המנגנון הזה היה בגובה שתי קומות, עם יותר מ ‑ 1,000 זרועות רובוטיות שהיו מעוגנות לרצפה ותלויות מהתקרה ושהקיפו מכל עבר את שלדי המכוניות שהלכו והתהוו בתוכו . ניצוצות התעופפו כשהזרועות הרובוטיות התייצבו במקומן וריתכו לוחות מתכת לשלדה . האוויר היה מלא בריח חריף . קולות המתכת הדהדו באוויר כמו מטרונום מחריש אוזניים . מאזור הרכבת הגוף התקדמה המכונית לאזור הצביעה, שבו נצבעו המכוניות בלבן פנינה, בכסף, ובאדום האיקוני של טסלה, צבע של מכוניות מרוץ . משם המשיכה המכונית לקו ההרכבה הכללי שבו הרכיבו עליה סוללה במשקל כמעט חצי טונה ואת כל התוספות שהופכות מכונית למכונית ‑ המושבים, לוח המחוונים, המסך . בצומת הזה היו בתקופה ההיא בעיות, וזאת היתה הסיבה לכך שבימים הקודמים מאסק ישן לבדו בחלל המפעל . קו ההרכבה היה מלא בעיות שעיכבו את הייצור . מאסק אמר שהוא נשען יותר מדי על רובוטים לייצור המכוניות . 10,000 החלקים הנחוצים, שהגיעו ממאות ספקים, יצרו לולאה אינסופית של מורכבוּת . בכל כיוון שאליו הביט הוא מצא משהו שלא עבד בדיוק כמו שצריך . הוא התנצל על הופעתו המוזנחת . שערו החום לא סורק כבר מזמן והוא לא החליף את החולצה שלגופו כבר שלושה ימים . זה היה שלושה ימים לפני יום הולדתו הארבעים ושבעה והגברת קצב הייצור של מודל 3 ‑ המכונית הקומפקטית שעתידה של טסלה תלוי בה ‑ היה באיחור של שנה לעומת לוח הזמנים המתוכנן . מאסק ישב ליד שולחן עבודה ריק . הכרית שישן עליה במשך כמה שעות נחה על כיסא לידו . היו שם שאריות של סלט שרק מחציתו נאכלה . שומר ראש עמד בקרבת מקום . החברה היתה על סף פשיטת רגל . ועל אף כל זאת, הוא היה במצב רוח טוב להפתיע והבטיח לי שהכול יהיה בסדר . כעבור כמה שבועות הוא התקשר אלי וניכר שהוא במצב רוח רע הרבה יותר . העולם היה נגדו . "זה לא שאני רוצה נואשות את התפקיד המסריח הזה," אמר . "אני עושה את זה כי אני מאמין בשליחות המחורבנת, כיוון שאני חושב שאנרגיה בת קיימה חייבת להצליח . " אם נראה שאילון מאסק הגיע לתחתית, הרושם הזה לא היה נכון . בלב המאבק של אילון מאסק, ושל ההיסטוריה של טסלה, עומדת שאלה מרכזית אחת : האם סטארט ‑ אפ יכול לכבוש את אחת התעשיות הגדולות והמבוצרות ביותר בכלכלה העולמית ? המכונית שינתה את העולם . נוסף לאוטונומיה ולחופש התנועה שהיא הציעה 12  טים היגינסטים היגינס

מטר הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר