מבוא

עמוד:10

10 | חוסן ניהולי מה מטריד אותם בהיבט הרגשי ? כיצד הם מנהלים את רגשותיהם ? מי מסייע להם לשמור על איזון ועל רווחה נפשית ? איך הם רותמים סוגיות רגשיות לטובת אפקטיביות ארגונית ? ואולי השאלה החשובה מכול — כיצד מנהלים יכולים לפתח חוסן רגשי ולשגשג במציאות המורכבת של ניהול החינוך בפרט וניהול בכלל ? מתוך השיח עם המנהלים נולד הספר . שם התגבשה בי התובנה שאפשר לנהל ולהתנהל אחרת, שאפשר לשנות את אופן ההתמודדות של מנהלים עם הסוגיות הרגשיות המורכבות המאתגרות אותם . אף כי הספר נולד בעיקר מתוך שיח עם מנהלים חינוכיים, הוא עשוי לעניין כל מנהל שהוא ולסייע לו — במגזר הציבורי או העסקי, בניהול עמותות וכדומה — שכן רוב הסוגיות הנושקות לעולם הרגש הן סוגיות גנריות הנוגעות למנהל באשר הוא : גיבוש זהות ניהולית, סתירות ומתחים בניהול, כלכלת רגשות, פיתוח חוסן ניהולי ועוד . הספר מציע פתרונות אפשריים להתמודדות הולמת יותר עם מורכבות התפקיד . זאת ועוד, חלק ניכר מהתופעות הרגשיות כגון פחד, חרדה, בלבול ותחושת חוסר ערך, מאפיינות גם מורים בעיקר בשלב הכניסה לתפקיד . אני מאמין שספר זה יסייע להם להיטיב להכיר את העולם הרגשי שבתוכם ומחוצה להם ולהיטיב לפעול במציאות . אני מקווה שקריאתו של ספר זה והתובנות העולות מבין שורותיו ייתנו מענה לשאלות הללו ויעזרו למנהלים ולאנשי מפתח בארגונים לשלוט טוב יותר במרחב, לשגשג ולהגיע להישגים ראויים ומשמעותיים . ליאור

כנרת, זמורה דביר בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר