תוכן העיניינים

עמוד:363

363 לו לבנות את אישיותו . נראה גם כיצד להתמודד עם פחדים ופרידות המלווים את הגדילה, כיצד משחקי ׳נגיד ש . . . ׳ ו׳כאילו ש . . . ׳ עוזרים לילד להכיר את המציאות ולהתמודד אתה, ונסיים את השער בדרכים לטיפוח יכולת הבחירה שלו כבר מהגיל הרך . בשער השישי בסדרה : ״׳אני׳ ו׳אנחנו׳ – תהליכי חִבְרוּת ורכישת ערכים ונורמות״ נסקור את תקופת הסרבנות, מה חשיבותה ואיך כדאי להתמודד אתה, נדון בשאלה מדוע חשוב וכיצד ניתן לטפח הרגלים של שיתופי פעולה, נראה כיצד נכון להציב גבולות, וכשהמשפחה מתרחבת – איך לעזור לאחים לגדול כחברים . נדבר גם על היכולת להביע רגשות ולהתחשב ברגשות הזולת, וכיצד בונה הילד יחסים בריאים עם קבוצת השווים לו . בשער השביעי בסדרה : ״ללמוד בהנאה וליהנות מלדעת״ נסקור דרכים שונות שבהן הילד לומד, נראה איך נוכל, כמבוגרים מתווכי למידה, לעזור לו בתהליכי הלמידה לו ולסייע לו לפתח אהבה ללימודים ולרכישת דעת . נטפח את יכולת החשיבה הלוגית והמתמטית, ולצדה – את יכולת הדמיון והיצירתיות, נטפח גם את הביטוי האמנותי של הילד כבר מהגיל הרך, נברר כיצד גידול בעלי - חיים וצמחים יכולים להעשיר את עולמו, ונסיים בחשיבותה של חשיבה חיובית וכיצד לפתח גישה בוטחת ואופטימית לחיים . השער השמיני בסדרה : ״השמים הם הגבול – סוד ההצלחה והמפתח להתפתחות״ שונה מכל שבעת השערים שלפניו . מטרתו – להציג בפניכם את המתודולוגיה שלפיה אנו פועלים בתכניות הור״ים, ולפיה גם נכתב ספר זה . למתודולוגיה זו קראתי בשם גבהי״ם ( גישה בונת - כוחות להעצמת ילדים ומבוגרים ) , והיא מתבססת על ׳המודל לארגון מידע מכוון משמעות׳, המוצג בהרחבה בספרי ״מֵעֵבֶר לחומר ולרוח – ארגון מידע כמפתח להבנת המציאות״ . תמצית העקרונות שיוצגו בשער זה יאירו לכם את העקרונות השונים השזורים בפרקי הסדרה - כמשנה מלוכדת . כולכם – הורים עסוקים יותר ועסוקים פחות, גננות וגננים, אנשי מקצוע ומנחי הורים – לוקחים חלק בעיצוב דמותו של הילד ובבניית אישיותו . אני מקווה שתיהנו מהספר ושתפיקו ממנו תועלת, ומאחלת לכם גידול ילדים בשמחה, בהתפעלות ובאהבה . ד״ר אביה שהם לוז

אוריון הוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר