מבוא

עמוד:8

8 דורית אלט, נירית רייכל המבוססת על הנחות פילוסופיות אובייקטיביסטיות . פרדיגמה זו עניינה "העברת ידע" באמצעות שיטות הוראה קונבנציונליות, שבהן המורה מרצה בפני קבוצות גדולות של סטודנטים ומספק את חומרי הלמידה . גישה זו זוכה לביקורת על כך שהיא מעודדת תלמידים לרכוש ידע אינרטי, שניתן להשתמש בו בכיתת הלימוד לכל היותר, אך לא ניתן להעבירו וליישמו לצורך התמודדות עם בעיות מורכבות ואותנטיות בחיים האמיתיים . הגישה המסורתית ללמידה מנציחה את הפער הקיים בין הידע הנרכש במוסדות להשכלה גבוהה לידע הנדרש במקומות תעסוקה, ואינה עולה בקנה אחד עם הצורך לשלב בין סוגי הידע השונים וליצור סוג חדש של ידע בעל ערך פרקטי . ספר זה עוסק ברפורמה בהשכלה הגבוהה, שבבסיסה ניצבת הלמידה לאורך החיים, ונענה לראשונה לאתגר המתואר לעיל באמצעות הצגת מסגרת תיאורטית ללמידה זו, פירוט יסודותיה ותיאור שיטות יישומיות אחדות הממחישות הלכה למעשה כל אחד מיסודותיה . הפרקטיקות המוצגות כאן נאספו ברובן במסגרת 1 תוכנית זו של האיחוד האירופי פרויקט טמפוס ( TEMPUS ) . ( כיום + Erasmus ) תומכת בהתאמה ובעדכון של ההשכלה הגבוהה למאפייני העידן הפוסטמודרני . היא עוסקת בהגברת שיתוף הפעולה בין המדינות החברות באיחוד האירופי ( member countries ) ובין המדינות השותפות באיחוד ( partner countries ) , ובקידום הטמעה וולונטרית של התפתחויות באיחוד האירופי בתחום ההשכלה 2 שמרבית פֵּרותיו הגבוהה במדינות השותפות . בפרויקט משותף זה, מוצגים בספר זה, השתתפו 16 מוסדות משמונה מדינות . הפרויקט התבסס על שותפות מרובת צדדים בין מוסדות להשכלה גבוהה וארגונים נוספים מהאיחוד האירופי ומישראל . מטרת הפרויקט 1 . Trans - European Mobility Programme for University Studies Lifelong Learning in Applied Fields [ LLAF ] Project # 543894 2013 – 2016 . 2

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר