התיאטרון: לקרוא עולמות

עמוד:7

7  התיאטרון לקרוא עולמות - ת חוץ באלמנטים תיאטרוניים למטרו שנעשה אני מתכוונת לשימוש . בתוֹכנוּ אלא זה שמקובל , לא זה של הילדים , קח את המישחק ינ . היומיומיים ם בחיי , תיאטרוניות זה שמחוץ לבמת , " מציאותיים " בחינת מקומו של המישחק בחיים ה . בתיאטרון אלה מקפידים לעטות גלימה . עורכי הדין נתבונן ב : לדוגמה : היא אתגר מרתק , התיאטרון שם הם עדיין חובשים פאה , דינות כמו בריטניהויש מ , שחורה בבואם לאולם המשפט . היומיוםשאופנת הפאות הללו חלפה מזמן מעולם פי - על - אף , לבנה מתולתלת על ראשם ותיאור , בבית המשפט " מופיעים " המשפטנים לציין שהםמקפידים , ואם בכך לא די " . התדיינות " שגור ומקובל עליהם יותר מאשר כ " הופעה " פעילותם באולם המשפט כ בעולמו הבדיוני של – המופיעות – הפועלות " דמויות " האם הם רואים את עצמם כ מן בועה בדיונית תלושה , הוא עולם לעצמו " עולם המשפט " האם לדידם ? התיאטרון מתקבל הרושם , אילו הערכות דין ופסקי דין - למקרא אי , לעתים , אכן ? המציאות , בהצגת מעגל הגיר הקווקאזי של ברטולד ברכט , שמנהל אצדק הקרקסי שהמשפט אבל האם המופיעים . משקף את הצדק יותר מזה הבא לידי ביטוי באולמות המשפט עולםרואים עצמם כפועלים ב – עורכי הדין והשופטים – הלוא הם המופיענים , עצמם ? ובפני מיהם מופיעים – בדיוק – היכן , ואם לא ? תיאטרוןדמוי שבהן מקובל שההליך המשפטי מתנהל מול , בקהילות : אקח דוגמה זו צעד נוסף קדימה יתנו " ש – מטעם התביעה ומטעם ההגנה כאחד – חזקה על עורכי הדין , " חבר מושבעים " , " קהל " באותו אולם עצמו נמצא גם ה " . חבר מושבעים " משכנעת לפני אותו " הופעה למעשה יש לנו כאן מבנה קלאסי " . חבר המושבעים " המתבונן הן במופיעים כולם הן ב ; " אירוע " כל ה " מוצג " הלוא הם הקהל שלפניו , " צופים " באולם יושבים ה : של תיאטרון ועל אותה ; והעדים ( הנאשמים ) הנתבעים , עורכי הדין והשופטים " משחקים " על הבמה שהבמאי או הארכיטקט , של חבר המושבעים " תיאטרון בתוך תיאטרון " במה פועל גם תלוי בהתייחסות אל , קצת מעליה או קצת מתחתיה , ימצב אותו בצדה של במת השיפוט . פונקציה שיפוטית זו באותה קהילה " ר תמכו " שלהם או בדמות ש - האם הם מופיעים בפני הציבור בדמותם ? והפוליטיקאים מי שמבקש להשיג מטרה ? " בניית תדמית " אותם הכי טוב בבחירות או בפורומים של , ואפילו בקרב ציבור עוין לה , בקרב ציבור אמורפי מבחינת עמדותיו לאותה מטרה שלו כדי לזכות באמון הראשוני הנדרש ליצירת תקשורת טובה - עדיף לשנות את דמותו מ כמו עיצוב , הוא מסתייע באמצעים תיאטרוניים לצורך זה . בהופיעו לפני אותו ציבור דמות ה בניית , ת ההופעה תכנון סצנ , תו חלל וא ושליטה ב " הופעתו " שבו מתרחשת חלל ה ואפילו , ( תואם במאי ) מעצב הופעה , ( תואם מחזאי ) הרצויה תוך היעזרות בכותב נאומים

אוריון הוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר