הקדמה

עמוד:9

9 תיאולוגיה של חסֶר והנישואין, וכן מעניק פרשנות חדשנית למושג ההשגחה לאור אחד מסיפוריו של רבי נחמן מברסלב . האפילוג, המלך צועד שנית, מתיך את כל שלושת השערים אל תוך פרגמנטים המשרטטים כיוון חדש לתפילה ולאמונה . אמנם ניתן לקרוא כל שער במנותק מן האחרים, אך הקורא יֵצא נשכר אם יקרא בספר כסדרו, ובכך ישלים סוג של מסע שיש לו הנחות הנבנות זו על גבי זו . הרחבה למובא כאן נמצאת במסה נוספת שלי, בית באוויר העולם , אשר עתידה לראות אור בעתיד . ברוב פרקי הספר נקודת ההתייחסות שלי היא בראש ובראשונה למורים ולמקורות אשר נזכרו לעיל . איני מבקש לכתוב מסמך "אקדמי" אפוף הערות המניחות סובייקט או ספר "שאמור לדעת", כך שטענותיי על מחשבתם של אותם מורים או מקורות נאמרות ביחס למובאה המקומית שאני מציג . אולם בצד זאת, דבריי נאמרים מתוך היכרות עמוקה ורבת שנים עם הדמויות הגדולות האלו - היכרות בגוף ראשון - והם מעידים על זרם, פעמים גלוי ופעמים סמוי, המצוי בתורתם בכללה . כמו כן, לא הערתי בכל מקום שבו עשויים דבריי להיות מזוהים עם הוגה או תיאורטיקן כזה או אחר ; די לי בכך שמניתי כאן בפני הקורא את מקורות ההשראה שלי ( אולם במקום שבו הדברים מהווים ציטוט או הרחבה לרעיון קיים השתדלתי להפנות למקור ) . כתיבתי היא תצריף, או אולי סגסוגת, של כל אלו ואחרים . * הספר תיאולוגיה של חסֶר לא היה בא לעולם לולא ערנותם הרוחנית של שומעיי בשיעוריי בירושלים ובאלון שבות . היענותם לקול המחשבה המבוטא כאן, כמו גם שאלותיהם והתנגדויותיהם, הביאו אותי למחוזות שלא שיערתי שאגיע עדיהם - ותודתי העמוקה להם על כך . כמו כן, תודתי מסורה למורי – ידידי אביעזר כהן,

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר