הקדמה

עמוד:8

8 ישי מבורך חֶסֶר - מחסור, דלות, העדר חומרים חיוניים בגוף החי העלול להחלות אותו . חֹסֶר - אי – מציאות, כמות בלתי מספקת . חָסֵר - אינו שלם, אינו בנמצא . 2 תיאולוגיה של חסֶר , מדוע ? ברבים מדפי הספר אני מבקש להציע אלטרנטיבה תיאולוגית המוציאה מן המשוואה הדתית את הקוטב של ה"בריא" וה"מלא" . זאת, תוך ניסיון לדמות את הדת ואת ההתנסות הדתית כמחלה, מחלה חשוכת מרפא . כפי שמתבאר בפרק הראשון, האלטרנטיבה המוצעת מיוסדת על אתיקה תיאולוגית פוסט – חילונית ופוסט – שואתית . אין בכוונתי להציע על ידה פתרון ל"מחלת הדת" אלא לייצר תיאולוגיה המזהה את נקודת הראשית התיאולוגית ( המומנט התיאולוגי ) כ"מחלה עצמה", או במילים אחרות הדת אינה רק מחלה וחסֶר אלא מחלה וחסֶר קיימים תמיד במודוס דתי . כללו של דבר, עולה כאן מחשב אנטי – בורגני – דתי אשר צומח מתוך חיי היומיום של הסובייקט המצוי במרחב התוקף ו ( אי – ) המשמעות של המסמנים הדתיים ; הוא המאמין הדתי שתיאולוגים, פילוסופים והוגים נוטים לזלזל במה שהוא חווה ויודע על האלוהי או אף להתעלם מכך כליל . מתוך העמדה האמורה מתקיימים בשלושת שערי הספר דיונים בכמה ממרכזי הכובד של היהדות : השער הראשון, אלפים נפולים, מציג את נקודת המוצא התיאולוגית של ההתדיינות ומתוך כך בוחן את נושא הזהות היהודית, הגוף היהודי והמשפחה היהודית, כמו גם אפשרויות שונות לקיום דתי פוסט – חילוני / שואתי . השער השני, פי שניים, מציע בחינה של מושגי התורה, המצווה והארץ, כמו גם עיסוק נרחב בשאלת ה"תרגום" וה"פירוש" . השער השלישי, אל הפרוורטי, מעניק הֶקשר פסיכו – תיאולוגי – פוליטי לרבות מן התובנות שעלו בפרקים שלפניו תוך הפנמתן אל חיי האהבה 2 . מתוך מילון אבן – שושן .

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר