1.2.2. "הטמעת חוק העיסוק בחומרים מסוכנים בבתי ספר", בתי ספר תיכוניים במדינת נורדריין־ווסטפלייה, גרמניה

עמוד:17

17 3 קיום נתיב מידע דו-סטרי בין בתי הספר לצוות התוכנית . 4 עדכון ושיפור מתמידים של תוכני התוכנית . 5 הפצה קלה ופשוטה של התוכנית לבתי ספר נוספים, ברחבי גרמניה ומחוצה לה, באמצעות מבנה המורכב מממונה בית ספרי ומדריכים . אתגרים אתגר אחד היה הגדרת תפקידיו וסמכויותיו של הממונה הבית ספרי, דבר שהקשה על הטמעת התוכנית בשלבים הראשונים . אתגר נוסף היה שמורים שנתבקשו למלא את תפקיד הממונה הבית ספרי חששו מהאחריות הנלווית לו וחששו שאינם מיומנים דיים למלא את התפקיד הרגיש . גורמי הצלחה התוכנית התמודדה עם האתגרים האמורים במגוון דרכים שהותאמו לכל אתגר ואתגר : קשר שוטף עם צוותי המורים והממונים ; יישום שיטות הטמעה ולימוד שהוכחו כמוצלחות בעבודה עם בעלי עסקים קטנים ובינוניים ; שיתוף פעולה עם המוסד הפדרלי לבטיחות, בריאות וגהות במקומות עבודה ; ונכונות לקיים הדרכות למורים, אף על פי שהתוכנית יועדה מראש להיות תוכנית למידה עצמית באמצעות המדריכים שהופקו . רשימת מקורות תוכנית "הטמעת חוק העיסוק בחומרים מסוכנים בבתי ספר", בתי ספר תיכון במדינת נורדריין- ווסטפלייה, גרמניה מצגת עם תרשימי זרימה ואיורים . Federal Institute for Occupational Safety and Health ) 2010 ( . Hazardous Substances Ordinance [ החוק הפדרלי המסדיר עיסוק בחומרים מסוכנים בגרמניה ] לסיכום, בפרק זה נסקרו חמש תוכניות הכשרת מורים : שלוש תוכניות בגישת "כלל בית הספר" ( תוכניות 1 . 1 . 1 – 3 . 1 . 1 ) ושתי תוכניות בגישת "שילוב חינוך להתנהגות בטוחה בתוכניות הלימודים" ( תוכניות 1 . 2 . 1 – 2 . 2 . 1 ) . גם בגישות הללו ניתן לראות התייחסות לגישת "בתי הספר המקצועיים", למשל בתוכנית 3 . 1 . ,1 שבה התלמידים נתבקשו לקשר בטיחות ובריאות לעולם התעסוקה העתידי שלהם . מאפיינים חוזרים של תוכניות מוצלחות להכשרה בטוחה מתוארים ומושווים בפרק הבא .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר